بین الملل

افغانستان را نباید نادیده گرفت

افغانستان را نباید نادیده گرفت


مقام‌های اتحادیه اروپا بر لزوم توجه به نیازهای مردم افغانستان تاکید کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از طلوع نیوز، مقام های اتحادیه اروپا امروز -چهارشنبه- درباره ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان گفت‌و‌گو و تاکید کردند که نیازهای مردم این کشور نباید نادیده گرفته شود.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نشستی در بروکسل برای ارزیابی ارتباط با مردم افغانستان برگزار شده است. در این نشست شماری از سفرای کشورها از جمله قطر حضور داشتند و درباره مؤثرترین راه‌های رفع نیازهای اساسی مردم افغانستان و ارائه کمک‌های بشردوستانه بحث و تبادل نظر کردند».

وزارت خارجه قطر نیز در بیانیه‌ای درباره این نشست اعلام کرد که به تلاش‌های خود برای بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی افغانستان ادامه خواهد داد.

«فیصل بن عبدالله آل حنزاب»، فرستاده ویژه وزیر امور خارجه قطر در سخنانی پیش از این دیدار تاکید کرد که کشورش همواره تلاش های مختلفی را برای حمایت از خواسته های مردم افغانستان جهت دستیابی به امنیت و ثبات انجام داده است و تلاش‌های میانجی‌گری دوحه با امضای توافق‌نامه صلح در افغانستان در فوریه ۲۰۲۰ به اوج خود رسید.

وی تاکید کرد که کشور قطر به این تلاش ها از طریق میزبانی دوحه از نشست های نمایندگان ویژه مرتبط با افغانستان که از سوی دبیر کل سازمان ملل دعوت شده اند، ادامه خواهد داد.

 

 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا