بین الملل

التهاب در دریای جنوبی چین همزمان با رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین

ارتش چین در واکنش به رزمایش مشترک امروز آمریکا، فیلیپین، ژاپن و استرالیا، به طور همزمان در دریای جنوبی چین اقدام به «گشت‌زنی نظامی» کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، همزمان با رزمایش مشترک فیلیپین، آمریکا، ژاپن و استرالیا در آب‌های مورد مناقشه دریای جنوبی چین، پکن اقدام به مانور نظامی و گشت‌زنی در آب‌های مورد مناقشه کرد.

فرماندهی جبهه جنوبی ارتش آزادی‌بخش خلق چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال سازماندهی «گشت‌های مشترک دریایی و هوایی در دریای جنوبی چین» است و اضافه کرد که «تمام فعالیت‌های نظامی که به اختلال شرایط و ایجاد مناطق بحرانی در این آب‌ها منجر شود، تحت کنترل است.»

این تحرکات در حالی است که قرار است طی چند روز آتی، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در نشستی سه‌جانبه با رهبران فیلیپین و ژاپن دیدار کند.

گارد ساحلی چین نیز به طور همزمان، اعلام کرد که پیش‌ از رزمایش مشترک کشورهای مذکور، به «عملیات‌های غیرقانونی چند کشتی فیلیپینی در منطقه مورد مناقشه رسیدگی کرده است.»

گان یو، سخنگوی گارد ساحلی چین دراین‌باره گفت: کشتی‌های دولت فیلیپین تحت پوشش حفاظت از ماهیگیری تخلف کرده و به اقدامات بی‌ثبات‌کننده در دریای جنوبی چین ادامه می‌دهند.»

آگهی
دکمه بازگشت به بالا