بین الملل

الحوثی: ریاض یک طرف جنگ است نه یک میانجی


عضو شورای عالی سیاسی و رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به انتشار اخباری درباره دعوت شورای همکاری خلیج فارس از طرف‌های درگیر در یمن برای برگزاری نشست در ریاض، واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی و رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به انتشار خبری در خبرگزاری رویترز در خصوص برگزاری نشست در ریاض درباره یمن واکنش نشان داد.

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه(دیروز) به نقل از برخی مسئولان عرب در شورای همکاری خلیج فارس گزارش کرد که این شورا تصمیم دارد از طرف‌های درگیر در یمن برای برگزاری نشستی در ریاض دعوت بعمل آورد.

محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی و رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در این خصوص در حساب توئیتر خود نوشت: «آنچه در رسانه‌ها درباره دعوت شورای همکاری خلیج (فارس) برای گفت‌وگو منتشر شد، در واقع دعوت ریاض است حال آنکه ریاض یک طرف جنگ است نه یک میانجی».

 

رویترز همچنین به نقل از این مسئولان عرب گزارش داده بود که دعوتنامه‌های رسمی برای مشورت درباره یمن طی چند روز آینده ارسال خواهد شد و جنبش انصارالله یمن نیز در میان طرف‌‌هایی قرار دارد که شورای همکاری در حال بررسی دعوت از آن‌ها برای این نشست است.

به گفته این منابع، در صورت موافقت رهبران انصارالله برای حضور در نشست، این نشست ۲۹ مارس تا ۷ آوریل (۹ فروردین تا ۱۸ فروردین) در ریاض برگزار خواهد شد و مسئولان انصارالله در صورت موافقت برای حضور در این نشست، تضمین‌های امنیتی دریافت خواهند کرد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/م


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا