بین الملل

القاعده شاخه اطلاعاتی آمریکا در یمن است/شکست طرح سقوط ۲۱روزه صنعا

عبدالوهاب المحبشی:

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه توطئه دشمنان برای سقوط ۲۱ روزه صنعا مانند بغداد شکست خورد، گفت آمریکا برای توجیه حضور نظامی خود در یمن از القاعده و داعش حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «عبدالوهاب المحبشی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن گفت: سه هزار روز از مقاومت ملت یمن در مقابل ائتلاف متجاوز سعودی می‌گذرد. این ائتلاف باید از جنگ علیه یمن درس بگیرد و از تجاوز و محاصره دست بردارد.

المحبشی در ادامه گفتگوی اختصاصی با المیادین افزود: عربستان در مذاکرات پنهانی آماده امتیاز دادن است، اما از اعلام آن به صورت علنی به علت تکبر و غرورش اجتناب می‌کند.

این مقام ارشد یمنی تصریح کرد: دستاورد بزرگ یمنی‌ها، استقامت در مقابل طرح و برنامه‌ای است که قرار بود طی آن صنعا مانند بغداد در ۲۱ روز سقوط کند.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله ضمن انتقاد از نقش مخرب آمریکا و انگلیس در روند توافق آتش‌بس گفت: وتوی آمریکا و انگلیس یکی از موانع اصلی در مسیر آتش بس در یمن است.

المحبشی در ادامه اظهاراتش افزود: سازمان تروریستی القاعده یکی از جناح‌های اطلاعاتی آمریکا در یمن است. آمریکا برای توجیه احداث پایگاه‌های نظامی خود در استان‌های جنوبی یمن، القاعده و داعش را در یمن به تحرک درآورده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صنعا بر استقلال و آزادسازی کل اراضی و آب‌های یمن اصرار دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا