بین الملل

امیدواری بلاروس به عضویت کامل در سازمان همکاری‌های شانگهای

تاس:

بلاروس در تلاش برای عضویت کامل در سازمان همکاری‌های شانگهای است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مینسک در نظر دارد که بتواند در سازمان همکاری شانگهای عضو شود و در پروژه‌های آن مشارکت کند. در ههمین ارتباط نیز، «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور بلاروس قصد دارد در آینده نزدیک با همتای چینی خود پیرامون عضویت در سازمان شانگهای گفتگو کند.

همچنین «یوری سنکو»، سفیر بلاروس در چین روز یکشنبه گفت که مینسک می‌خواهد به عضویت سازمان همکاری شانگهای (SCO) درآید زیرا این امکان را برای این کشور فراهم می‌کند تا در پروژه‌های این سازمان مشارکت کند و وارد بازار وسیع آن شود.

سفیر بلاروس در گفتگو با کانال تلویزیونی ONT گفت: «از سال ۲۰۱۰، کشور ما به عنوان عضو ناظر در سازمان همکاری شانگهای حضور داشته است و درخواست عضویت در ماه سپتامبر در ازبکستان تصویب خواهد شد. این آغاز تمام مراحل دسترسی به سازمان همکاری شانگهای خواهد بود. این بازار وسیعی است و امکان مشارکت در بسیاری از پروژه‌هایی که در حال حاضر در سازمان همکاری شانگهای در حال اجرا هستند را فراهم می‌کند.»

سنکو همچنین ابراز امیدواری کرده که همه گیری کرونا و یا دیگر مسائل متفرقه مانع تصویب عضویت دائمی بلاروس در نشست آتی شانگهای نشود.

نشست بعدی سازمان همکاری شانگهای در تاریخ ۱۵ تا ۱۶ سپتامبر در سمرقند ازبکستان برگزار می‌شود. بلاروس در حال حاضر یک کشور ناظر در سازمان شانگهای است و روند پذیرش آن به عنوان یک عضو کامل در اجلاس سپتامبر آغاز خواهد شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا