بین الملل

انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا؛ انتخابات جورجیا به دور دوم کشیده شد


شبکه ان‌بی‌سی‌نیوز پیش‌بینی کرده رقابت میان رافائل وارنوک و هرشل واکر، نامزدهای حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برای کسب کرسی مجلس سنا به دور دوم کشیده خواهد شد.

انتخابات میان‌دوره‌ای در آمریکا که نتایج آن سرنوشت کرسی‌های مجلس نمایندگان و مجلس سنا را مشخص خواهد کرد از ساعاتی پیش آغاز شده است.

در این انتخابات، تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و یک سوم کل کرسی‌های مجلس سنا که ۳۵ صندلی از ۱۰۰ صندلی در این مجلس را شامل می‌شود به رأی گذاشته می‌شوند. انتخابات برای گزینش فرمانداران برخی ایالت‌ها، دادستان‌های عمومی و برخی دیگر از پست‌های ایالتی نیز در کنار انتخابات کنگره برگزار می‌شود.

رأی‌گیری میان‌دوره‌ای از آنجا که در میانه دوره ریاست‌جمهوری رئیس‌جمهور مستقر در کاخ سفید برگزار می‌شود نوعی همه‌پرسی برای رأی اعتماد به او به شمار می‌رود.

رأی‌دهندگان آمریکایی در شرایطی در ایالت‌های مختلف پای صندوق‌های رأی می‌روند که در ماه‌های اخیر افزایش نرخ تورم، ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا، افزایش جرم و جنایت، ناکامی در مسائل سیاست خارجی (از جمله توافق با ایران بر سر برجام)، بحران خروج از افغانستان و ده‌ها مسئله دیگر جو بایدن را به یکی از نامحبوب‌ترین روسای جمهور آمریکا تبدیل کرده است.

دموکرات‌ها در این انتخابات در تلاش هستند برتری نسبی خودشان را در دو مجلس سنا و نمایندگان حفظ کنند. در مجلس نمایندگان، تا قبل از این انتخابات دموکرات‌ها ۸ کرسی بیشتر از جمهوری‌خواهان دارند (۲۱۲-۲۲۰).  در مجلس سنا، کرسی‌های هر دو حزب برابر است (۵۰-۵۰) اما با توجه به آنکه رأی تساوی‌شکن (tie-breaking) در حال حاضر در دست معاون رئیس‌جمهور آمریکاست که دموکرات است برتری نسبی در این مجلس هم تاکنون در اختیار دموکرات‌ها بوده است.

 

در حال تکمیل…


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا