بین الملل

انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق در موعد مقرر برگزار نمی‌شود

نایب رئیس پارلمان اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که انتخابات دور ششم پارلمان، به دلایل فنی در زمان مقرر برگزار نمی‌شود.


به گزارش ایلنا به نقل از کردستان ۲۴، «هیمن هورامی» نایب رئیس پارلمان اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که انتخابات دور ششم پارلمان، به دلایل فنی در زمان مقرر برگزار نمی‌شود.

وی در یک کنفرانس خبری درباره برگزاری انتخابات دور ششم پارلمان اقلیم کردستان عراق که قرار است ماه اکتبر آینده برگزار شود، اعلام کرد: «حتی اگر همه احزاب سیاسی در مورد آن به توافق برسند، کمیسیون عالی مستقل انتخابات و همه‌پرسی به دلایل فنی نمی‌تواند انتخابات پارلمانی را در زمان مقرر برگزار کند».

اقلیم کردستان عراق کمتر از سه ماه با زمان مقرر برای برگزاری انتخابات فاصله دارد و مسائل مربوط به بروزرسانی فهرست انتخابات، کرسی‌های سهمیه اقلیت‌ها و حوزه‌های انتخاباتی از اصلی‌ترین موارد اختلاف بین احزاب سیاسی هستند.

مقام‌های حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق بارها تاکید کرده‌اند که از برگزاری انتخابات در زمان مقرر حمایت می‌کنند، اما احزاب دیگر اصرار دارند که پیش از برگزاری انتخابات باید ابتدا قانون انتخابات اصلاح شود.

نماینده ویژه سازمان سازمان ملل متحد در عراق (یونامی)، تا کنون دو بار برای بحث در مورد وضعیت انتخابات با احزاب سیاسی اقلیم کردستان عراق نشست برگزار کرده است.

 


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا