بین الملل

انتقاد ساف از بی‌توجهی به پرونده شهرک‌سازی در سفر بایدن


سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در گزارشی از بی‌توجهی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به پرونده شهرک‌سازی در سفر به فلسطین اشغالی، انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک‌سازی در سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در گزارشی اعلام کرد که نپرداختن بایدن به پرونده شهرک‌سازی یک نشانه منفی در موضع دولت آمریکا در خصوص راه‌حل دو دولت است.

در این گزارش آمده است: به نظر می‌رسد دولت کنونی آمریکا در مسیر دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا حرکت می‌کند اما با ابزارهای نرم چرا که از توصیف شهرک‌سازی به عنوان اقدامی غیرقانونی یا مغایر قوانین بین‌المللی فاصله گرفته است.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم» در گزارش مذکور آمده است که سیاست تل‌آویو مبنی بر گمراه‌سازی در خصوص فعالیت‌های شهرک‌سازی در کرانه باختری از جمله قدس شرقی، بر سفر بایدن سایه افکنده بود و کابینه انتقالی رژیم موقت صهیونیستی به نخست‌وزیری «یائیر لاپید»، بایدن را با تبلیغ برای اعطای مجوزهای جدید شهرک‌سازی در قدس شرقی بدرقه کرد.

در این گزارش آمده است که کمیته برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی تصمیم دارد دو طرح مربوط به ساخت ۲ هزار واحد مسکونی جدید را بررسی کند که ضربه محکمی به توسعه قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین محسوب می‌شود.

ساف همچنین در گزارش خود به موافقت مسئولان رژیم صهیونیستی با تعدادی از طرح‌های شهرک‌سازی برای توسعه ساخت‌و ساز در تعدادی از شهرک‌های واقع در کرانه باختری از جمله بیت لحم، الخلیل، رام‌الله، البیره، جنین و سلفیت اشاره کرده است.

انتهای پیام/.


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا