بین الملل

انتقاد شدیداللحن حماس از موضع‌گیری ضدمقاومت دبیر کل سازمان ملل

حماس به موضع‌گیری دبیر کل سازمان ملل درباره مقاومت فلسطین واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، جنبش مقاومت اسلامی حماس اظهارات آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در رابطه با خشونت‌آمیز خواندن مقاومت ملت فلسطین را محکوم کرد.

این جنبش در بیانیه‌ای تاکید کرد که چنین توصیفی به هیچ وجه شایسته یکی از حقوق اصیل انسان‌ها یعنی حق دفاع از خود در برابر تجاوز و اشغالگری نیست.

در این بیانیه آمده است که مقاومت ملت فلسطین اقدامی کاملاً مشروع طبق قوانین و عرف بین‌الملل و حقی است که ملت فلسطین که همچنان در برابر رژیم اشغالگر و طرح‌های یهودی‌سازی آن تا بیرون راندن اشغالگران از سرزمین خود ایستادگی می‌کند، هرگز از آن چشم‌پوشی نخواهد کرد.

حماس بیان کرد که خشونت و تروریسم دو واژه‌ای است که کاملاً بر اقدامات رژیم اشغالگر صهیونیستی و شهرک‌نشینان جنایتکار یهودی که مسئول ناامنی و درگیری‌ها در اراضی اشغالی هستند و فلسطینیان را از حقوق ملی خود محروم کردند، منطبق است.

این جنبش، سازمان ملل و دبیرکل آن را به حمایت از حقوق ملت فلسطین و قضیه عادلانه آن و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه این ملت و بازخواست سران جنایتکار آن به سبب این جنایات فراخواند تا ملت فلسطین بتواند به استقلال و آزادی دست یابد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا