بین الملل

انحلال نمایندگی تجاری قزاقستان در روسیه


وزارت تجارت و ادغام قزاقستان اعلام کرد نمایندگی تجاری این کشور در روسیه منحل می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، وزارت تجارت و ادغام قزاقستان اعلام کرد که نمایندگی تجاری این کشور در روسیه منحل می‌شود.

این مصوبه از تاریخ امضا لازم الاجرا است. بدین ترتیب از اول فوریه سال جاری ماموریت تجاری قزاقستان در روسیه به اتمام می‌رسد چراکه تمام وظایف محول شده، انجام شده است.

در راستای بهینه سازی کارکنان تصمیم گرفته شد که آنها را به کشورهای دیگر اعزام کند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که این تصمیم بر عملکرد مأموریت تجاری روسیه در قزاقستان و توسعه تجارت و همکاری‌های اقتصادی دوجانبه به طور کلی تأثیر نخواهد گذاشت و مسکو همچنان شریک اصلی تجاری و اقتصادی قزاقستان است.

توافقنامه ایجاد نمایندگی‌های تجاری متقابل روسیه و قزاقستان در اکتبر سال 1992 به امضا رسید که قزاقستان این سند را در سال 2012 تصویب کرد.

دفتر نمایندگی تجاری قزاقستان در روسیه به صادرکنندگان و توزیع کنندگان قزاق برای ورود و تثبیت در بازار روسیه، جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و همچنین تبلیغ کالاها و خدمات در این کشور کمک می‌کند.

در 9 ژانویه گزارش شده بود که مقامات قزاقستان قصد دارند قرارداد (منعقد شده در 20 ژانویه سال 1995) با روسیه در مورد اقدامات متقابل و تثبیت نرخ ارز «روبل» و «تنگه» را  فسخ کنند، زیرا اهمیت خود را از دست داده است.

پایان پیام/ح


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا