بین الملل

انفجار بمب‌های خوشه‌ای تنها طی یک ماه ۳۷ قربانی دریمن برجای گذاشت

یک مرکز یمنی از کشته شدن دست کم ۳۷ یمنی از جمله ۱۲ کودک طی ماه اوت گذشته بر اثر انفجار بمب‌های خوشه‌ای و مین‌های برجای مانده از ائتلاف متجاوز سعودی در استان‌های مختلف این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مرکز نظارت بر روند پاکسازی مین در یمن وابسته به دولت نجات ملی با انتشار گزارشی اعلام کرد که که در جریان انفجار بمب‌های خوشه‌ای و دیگر مواد انفجاری برجای مانده از متجاوزان در تعدادی از استان‌های این کشور تنها طی ماه اوت گذشته ۳۷ غیرنظامی کشته شده‌اند.

براساس این گزارش ۱۲ تن از قربانیان این بمب‌های خوشه‌ای را طی ماه اوت گذشته کودکان یمنی تشکیل می‌دهند.

مرکز یمنی مذکور نسبت به توقف حمایت‌های مالی سازمان ملل از روند مین روبی در این کشور برای دومین ماه پیاپی ابراز تأسف و اعلام کرد که با وجود تلاش‌های این مرکز برای فهمیدن علت توقف حمایت‌های مالی، سازمان ملل تاکنون هیچ توضیحی در این خصوص ارائه نکرده است.

در این گزارش آمده است که برجای ماندن این تعداد از قربانیان بمب‌های خوشه‌ای و مین‌های ائتلاف متجاوز سعودی برای ما هشدار دهنده است چرا که در آینده شاهد گسترش معلولیت‌های جسمی در میان مردم یمن به ویژه کودکان خواهیم بود.

این مرکز پیشتر اعلام کرده بود که طی نیمه نخست سال جاری میلادی دست کم ۱۵۰ تن از مردم یمن به وسیله این بمب‌ها و مین‌ها کشته و یا زخمی شده‌اند.

همچنین از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن تاکنون بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ یمنی بر اثر انفجار بمب‌های خوشه‌ای کشته و زخمی شده‌اند. این در حالیست که سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن توجهی به درخواست‌های یمن برای ارسال تجهیزات مین روبی نمی‌کند. در جریان تجاوز به یمن از ۱۵ نوع از بمب‌های خوشه‌ای استفاده شده که هنوز ماهیت برخی از این بمب‌ها یا کشورهای سازنده آن مشخص نشده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا