بین الملل

انفجار در مقر مزدوران امارات در عدن؛ 3 نفر کشته شدند


منابع یمنی می‌گویند که یک انفجار در مقر مزدوران وابسته به امارات-در عدن رخ داده است که گزارشهای اولیه از کشته شدن سه نفر حکایت دارد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس،  منابع خبری یمنی از وقوع انفجار در شهر عدن یمن خبر می‌دهند؛ شهری که مقر اصلی عناصر «المجلس الانتقالی» (شورای انتقالی) –مزدوران وابسته به امارات- است.

پایگاه خبری «الخبر الیمنی» گزارش داد که کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویری از انفجار در یک مقر امنیتی متعلق به شورای انتقالی در منطقه سبز عدن خبر می‌دهند. این انفجار در چند متری، یک پمپ بنزین رخ داده است.

الخبر الیمنی خبر داد که هنوز انگیزه این انفجار مشخص نیست، ولی منابع امنیتی می‌گویند که هدف انفجار، مقر امنیتی مزدوران امارات بوده است.

به گزارش این پایگاه، در جریان این انفجار چندین نفر کشته و زخمی شده‌اند، ولی آمار دقیقی از تعداد تلفات منتشر نشده است. شبکه خبری المیادین اما خبر داد که گزارشهای اولیه از کشته شدن سه نفر حکایت دارد.

این حمله در حالی صورت گرفته است تنش در عدن بین شورای انتقالی در عناصر دولت مستعفی و حزب اخوانی «الاصلاح» به اوج خود رسیده است.

شورای انتقالی در تلاش است پیش از مذاکرات ریاض، خود را به عنوان یک واقعیت در عدن تحمیل کند تا از این طریق بتواند مدعی نمایندگی جنوب یمن در مذاکرات باشد. به همین دلیل مزدوران وابسته به ریاض نیز از این مسئله نگران هستند و باعث درگیری بین طرفین شده است.

عربستان سعودی با کمک شورای همکاری خلیج فارس قرار است مذاکراتی را به بهانه حل بحران یمن در ریاض برگزار کند؛ مذاکراتی که انصارالله تأکید دارد که هدفی جز تنش و محاصره بیشتر یمن ندارد. البته کارشناسان بر این باورند که عربستان از این طریق در تلاش است که خود را از باتلاق یمن نجات دهد (جزئیات بیشتر).

 

انتهای پیام/

 


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا