بین الملل

انفجار مین باقی مانده از آمریکایی‌ها جان ۳ کودک سوری را گرفت

در حومه الحسکه؛

انفجار یک مین در نزدیکی پایگاه نظامیان آمریکایی در حومه شهر الحسکه ۳ کودک سوری را به کام مرگ کشاند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، منابع محلی در حومه شهر الحسکه اعلام کردند که در جریان انفجار یک مین در نزدیکی پایگاه نظامیان آمریکایی در حومه شمال شرقی این شهر، دست‌کم سه کودک سوری کشته و ۲ کودک دیگر به شدت مجروح شدند.

بر اساس این گزارش، کودکان سوری این مین را در محل جمع آوری زباله در نزدیکی پایگاه نظامیان آمریکایی پیدا کردند.

منابع محلی اعلام کردند که کودکان مذکور همگی عضو یک خانواده و از ساکنان روستای عین العبد در یک کیلومتری پایگاه نظامیان آمریکایی و هشت کیلومتری شهرک تل تمر در شمال شهر الحسکه هستند.

آنها تاکید کردند که مریم خضر عویس ۱۰ ساله و برادرش عبدالعزیز ۸ ساله و بیداء محمد بوعمر ۹ ساله در جریان این انفجار جان خود را از دست دادند.

۲ کودک دیگر نیز برای درمان به بیمارستان تل تمر در شمال غرب الحسکه منتقل شدند.

این کودکان در حال جمع آوری مواد پلاستیکی از زباله‌های انباشت شده در منطقه مذکور بودند که انفجار مین جان آنها را گرفت.

این نخستین باری نیست که انفجار مین‌های برجای مانده در سوریه جان مردم این کشور را می‌گیرد به طوری که اخیراً تلویزیون دولتی سوریه (سانا) به نقل از روابط عمومی بیمارستان «الاسد» در «دیرالزور» اعلام کرد: «۶ شهروند سوری که بر اثر انفجار مین‌های به جای مانده از عناصر تروریستی داعش که به شدت زخمی شده بودند، به بیمارستان منتقل شدند که بر اثر شدت جراحات جان باختند».

طبق این گزارش، این افراد در حال جستجوی قارچ بودند که مین در مسیر تردد آنان منفجر شد.

پیش از آن نیز، هشت شهروند سوری بر اثر انفجار مین‌های به جامانده از تروریست‌های داعش در حومه دیرالزور کشته شده و بیش از ۴۵ تَن دیگر زخمی شدند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا