بین الملل

انگلیس به ۱۸ هزار نظامی اوکراینی آموزش داده است


وزارت دفاع انگلیس فاش کرد، مربیان نظامی این کشور در عرض یک سال به ۱۸ هزار نظامی اوکراینی آموزش داده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد، بالغ بر ۱۸ هزار سرباز اوکراینی در برنامه آموزش نظامی چندملیتی تحت رهبری این کشور تحت عنوان عملیات «اینترفلکس» شرکت کرده‌اند.  

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع انگلیس در ماه آوریل تعداد سربازان اوکراینی آموزش دیده در بریتانیا را بیش از ۱۰۰۰۰ نفر اعلام و پیش‌بینی کرد در سال ۲۰۲۳ مجموعا به ۲۰۰۰۰ نفر از اوکراینی ها  آموزش نظامی کامل ارائه کند.

وزارت دفاع انگلیس در یک توئیت مدعی شد: «عملیات اینترفلکس به رهبری بریتانیا که آموزش‌های پیاده نظام به نیروهای داوطلب اوکراینی را ارائه می‌کند تا کنون به ۱۸۰۰۰ نیرو آموزش داده است. در این عملیات که در ۲۶ ژوئن ۲۰۲۲ آغاز شد، به اوکراینی‌ها نحوه زنده ماندن و مرگبار عمل کردن در جنگشان علیه تهاجم غیرقانونی به سرزمینشان آموزش داده می‌شود.»

عملیات اینترفلکس یک عملیات چند ملیتی رهبری شده از سوی بریتانیا است که هدفش ارائه آموزش و پشتیبانی به نیروهای اوکراینی با هدف کمک به آنها در جنگ با روسیه است. دیگر کشورهایی که در این عملیات مشارکت می‌کنند شامل استرالیا، کانادا، دانمارک، استونی، فنلاند، آلمان، لتونی، لیتوانی، نروژ، هلند، نیوزیلند و سوئد هستند.

آمریکا و اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ علاوه بر ارائه انواع کمک‌های مالی و آموزشی، ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به کی‌یف ارسال کرده‌ و به تدریج سلاح‌های سنگین‌تر و پیشرفته‌تری شامل تانک‌های جنگی اصلی، سامانه‌ پدافند هوایی «پاتریوت» و موشک‌های دوربرد انگلیسی «سایه توفان» را در اختیار این کشور قرار داده‌اند.

روسیه در فوریه ۲۰۲۲ بعد از تجربه چندین ماه پرتنش با ناتو به دنبال درخواست کمک جمهوری‌های منطقه دونباس در شرق اوکراین عملیات نظامی ویژه‌ای را با ماموریت غیرنظامی سازی و نازی‌زدایی این کشور آغاز کرد.

اروپایی ها پیش از عملیات روسیه در فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین، با خصومت نشان دادن علیه روسیه و نادیده گرفتن مطالبات و منافع امنیتی مسکو زمینه ساز بروز جنگ در اوکراین شده و در جریان این عملیات نیز حمایتهای همه جانبه ای را از اوکراین به عمل آورده و به آتش این جنگ دامن زده‌اند.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا