بین الملل

اوکراین باید منطقه حائل باشد درغیراینصورت چیزی ازآن باقی نمی‌ماند

مجارستان:

نخست وزیر مجارستان تاکید کرد که بهترین انتخاب ژئوپولیتیکی اوکراین این است که بین روسیه و غرب «منطقه حائل» باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در جریان بحث و تبادل نظر با ولفگانگ شوسل، صدر اعظم اسبق اتریش، گفت که بهترین گزینه ژئوپولیتیکی برای اوکراین این است که بین روسیه و غرب به منطقه حائل بدل شود.

اوربان با استدلال شوسل مبنی بر اینکه بحران اوکران تنها از طریق آغاز بی‌درنگ مذاکرات الحاق به اتحادیه اروپا و ناتو و تلاقی آن با مذاکرات آتش‌بس قابل حل و فصل است، مخالفت کرد.

به نوشته روزنامه دای پرس وین که بخشی از این رایزنی را منتشر کرده، اوربان گفته است که خواه، ناخواه، اوکراینی‌ها بخواهند یا نخواهند، موقعیت این کشور روی نقشه مشخص است. بهترین دورنمای قابل تصور برای کی‌یف، این است که با ضمانت‌های امنیتی، بین روسیه و غرب به منطقه حائل بدل شود.

وی تاکید کرد: در هر حالت دیگر، اوکراین خاکش را از دست خواهد داد و روس‌ها بارها و بارها اوکراین را ویران خواهند کرد. مسکو به هیچ عنوان یک عضو اتحادیه اروپا و ناتو همچون اوکراین را پشت مرزهایش نخواهد پذیرفت.

اوربان با رد ادعای مقامات در بروکسل و کی‌یف که گفته‌اند اوکراین در حال دفاع از «اروپا» است، گفت: اوکراین به امنیت اروپا چیزی اضافه نمی‌کند چون اکثر ما عضو ناتو هستیم که به مراتب قوی‌تر از روسیه است و خطر حمله روسیه، اعضای ناتو را تهدید نمی‌کند.

وی همچنین با رد استدلال شوسل مبنی بر اینکه آتش‌بس به طور غیررسمی به معنای شکست اوکراین است، گفت که این موضوع به زاویه دید یک فرد به آینده اوکراین بستگی دارد زیرا امکان دارد کی‌یف قلمرو بیشتری را از دست دهد.

به گفته اوربان، اتحادیه اروپا در جایگاه و موقعیتی نیست که برای اوکراین سلاح و پول کافی تامین کند و شهروندان اروپایی از دولت‌شان ناراضی هستند چون آنها به اوکراین توجه بیشتری کرده و از آن حمایت بیشتری می‌کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا