بین الملل

ایالت‌های آلمان دیگر توان پذیرش مهاجران اوکراینی را ندارند

وزارت کشور آلمان اعلام کرد در نتیجه تداوم جنگ در اوکراین، تاکنون بیش از ۹۸۰ هزار نفر از اوکراین به این کشور پناهنده شده‌اند و ایالت‌های آلمان دیگر ظرفیت و توان پذیرش مهاجران بیشتر را ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وب‌سایت شبکه «RND» به نقل از سخنگوی وزارت کشور آلمان گزارش داد که ۱۲ ایالت از ۱۶ ایالت این کشور اعلام کرده‌اند دیگر هیچ گونه امکان، فضا و ظرفیتی برای پذیرش مهاجران اوکراینی ندارند.

به گفته این مقام دولت آلمان، از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تاکنون بیش از ۹۸۰ هزار نفر از اوکراین به آلمان فرار کرده‌اند و اخیراً میانگین افرادی که از اوکراین به آلمان مهاجرت می‌کنند به ۸۷۵ نفر در روز رسیده است.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین (۵ اسفند ۱۴۰۰)، آمریکا و کشورهای اروپایی به منظور توقف پیشروی ارتش روسیه و حمایت از اوکراین، ضمن اعمال تحریم‌های شدید علیه مسکو، در شش ماه گذشته جنگ، انواع سلاح و تسلیحات را برای ارتش اوکراین ارسال کرده‌اند. هفته پیش روزنامه اشپیگل آلمان به نقل از مقامات وزارت دفاع این کشور گزارش داد که «اگر برلین تسلیحات بیشتری به اوکراین ارسال کند، انبارهای خودش خالی خواهد شد».

علاوه بر هجوم مهاجران اوکراینی به کشورهای اروپایی و هزینه‌های بالای ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین، افزایش قیمت‌های برق و گاز از دیگری پیامدهای تداوم جنگ اوکراین برای مردم اروپاست.

قیمت گاز در اروپا سیر صعودی را به سرعت طی می کند و در ماه آگوست (ماه گذشته) در بحبوحه کاهش عرضه انرژی روسیه به ۳ هزار و ۵۰۰ دلار در هر ۱۰۰۰ متر مکعب رسید.گازپروم (شرکت مسئول عرضه گاز به اروپا) اخیراً اعلام کرده تداوم کاهش صادرات انرژی روسیه به کشورهای اروپایی، بهای گاز را در اروپا به ۶۰ درصد افزایش خواهد داد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا