بین الملل

بازدید زلنسکی از منطقه عملیات ضدحمله در جنوب اوکراین+فیلم


رئیس‌جمهور اوکراین از منطقه «زاپروژیا» بازدید و با نیروهای حاضر در ضدحملات اوکراین علیه روسیه در جنوب دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از منطقه زاپروژیا در جنوب شرق این کشور بازدید و با نیروهای شرکت‌کننده در ضدحملات اوکراین علیه روسیه در جنوب دیدار کرد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین امروز سه‌شنبه (۱۵ اوت، ۲۴ مرداد) اعلام کرد زلنسکی به گزارش‌های فرماندهان درباره روند اقدامات رزمی در مناطق خط مقدم گوش داد و با این نیروها درباره مشکلات واحدهایشان گفت‌وگو کرد. 

 

 

بازدید زلنسکی در حالی است که ارتش اوکراین از آغاز ضدحملات موفق به شکست خطوط دفاعی روسیه نشده است. ارتش اوکراین چهارم ژوئن ضدحملات خود را که تبلیغ زیادی برای آن کرده بود، آغاز کرد. علی‌رغم سیلی از تجهیزاتی که غرب در اختیار کی‌یف قرار داده، این کشور نتوانسته موفقیت‌ چشمگیری در مقابل روسیه به دست آورد و متحمل تلفات و خسارات سنگین شده است. 

مقامات اوکراینی پنجشنبه دستور تخلیه اجباری را در بخشی از منطقه خارکیف در مرز دو جمهوری دونتسک و لوهانسک اعلام کردند. این دستور بعد از آن صادر شد که وزرات دفاع روسیه گفت نیروهایش در این منطقه پیشروی کرده‌اند. 

رئیس اداره نظامی-مدنی خارکیف سه‌شنبه اعلام کرد نیروهای ارتش روسیه در تازه‌ترین پیشروی خود توانسته‌اند کنترل پنج شهرک در استان خارکیف را به دست آورند. وزارت دفاع روسیه هم سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد حداقل ۲۱ عملیات تهاجمی نظامیان اوکراینی به مواضع نیروهای روسیه در محورهای جنوب دونتسک، کوپیانسک، زاپروژیا، کراسنی‌لیمان، خِرسون و خارکیف دفع شدند.

«نیویورک تایمز» گزارش داده به دلیل تلفات بالا در ضدحملات اوکراین، تعداد اوکراینی‌هایی که در تلاش برای فرار از خدمت هستند، افزایش یافته و کی‌یف برای پر نگه داشتن صفوف خود به اعماق جامعه ورود کرده است. روزنامه آمریکایی با استناد به برآوردهای مقام‌ها و تحلیلگران غربی گزارش داده بیش از ۱۵۰ هزار نیروی اوکراینی از فوریه ۲۰۲۲ (آغاز درگیری‌ها در اوکراین) کشته و زخمی شده‌اند.

طبق این گزارش، با توجه به تلفات نیروهای مسلح اوکراین، جذب نیرو به طور فزاینده‌ای اهمیت یافته است؛ اما گزارش‌ها درباره افسرانی می‌رسد که رشوه دریافت می‌کنند تا اجازه فرار از خدمت دهند. گارد مرزی اوکراین گفته به طور میانگین ۲۰ نفر روزانه به دلیل تلاش برای فرار از کشور بازداشت می‌شوند. رئیس‌جمهور اوکراین بعد از مطرح شدن موارد فساد، روسای مراکز سربازگیری در همه مناطق اوکراین را اخراج کرد. 

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا