بین الملل

بایدن: اشغال دوباره نوار غزه اشتباه است

رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگویی تصریح کرد که اشغال دوباره نوار غزه اشتباه است.

به گزارش خبرگزای مهر، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی CBS گفت: «فکر می‌کنم اشتباه است اگر اسرائیل دوباره نوار غزه را اشغال کند.»

بایدن در ادامه گفت: «کلیه نیازهای اسرائیل را تأمین می‌کنیم و فکر نمی‌کنم که استقرار نیروهای ما ضروری باشد.»

رئیس جمهور آمریکا همچنین اضافه کرد: «تهدیدات تروریستی در آمریکا به علت تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافته است و ورود اسرائیل به نوار غزه و نابودی نیروهای حماس خواسته‌ای ضروری است.»

از سوی دیگر، حمایت جهانی از مردم فلسطین و ساکنان نوار غزه ادامه دارد. روز گذشته تظاهرات گسترده در شهر بروکسل، پایتخت بلژیک، در حمایت از مردم فلسطین برگزار شد. تظاهرات کنندگان در این راهپیمایی تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کردند.

در مالزی نیز، طرفداران تیم ملی در جریان بازی مقابل هند از فلسطین حمایت کردند.

تظاهرات میلیونی مراکشی‌ها در حمایت از غزه و فلسطین نیز امروز برگزار شد. با وجود عادی‌سازی روابط برخی حکومت‌ها با رژیم اشغالگر، ملت‌ها اینگونه پشت فلسطین ایستاده‌اند. راهپیمایی مردم الجزایر در حمایت از غزه و محکومیت حملات اشغالگر نیز برگزار شد. در استانبول ترکیه هم در حمایت از غزه راهپیمایی بزرگی برگزار شد.

در شهر نووی ساد صربستان هم در حمایت از مردم غزه، شهروندان به خیابان‌ها آمدند. راهپیمایی گسترده در سیدنی در حمایت از مردم غزه و محکومیت جنایات علیه مردم این باریکه نیز برگزار شده است.

در دومین روز حمایت از مردم غزه در سوئیس نیز تظاهرات برگزار شد و بعد از ظهر یکشنبه در تظاهراتی که تا پس از غروب ادامه داشت، تظاهر کنندگان از میدان Place de Neuve ژنو به سمت دفتر مرکزی رادیو و تلویزیون سوئیس RTS حرکت و با تجمع بزرگی در برابر این مرکز و سر دادن شعارهای متفاوت مانند «همه ما فلسطینی هستیم» و «زنده باد فلسطین» به همدست بودن این سازمان با اسرائیل اعتراض کردند.

راهپیمایی مردم دانمارک در حمایت از غزه و محکومیت حملات جنایتکارانه صهیونیست‌ها علیه این باریکه نیز روز گذشته برگزار شده بود.

دیروز همچنین شبکه بی بی سی از تجمع بزرگ حامیان غزه در برابر ساختمان خود در مخالفت با اسرائیل و حملات ویرانگر آن به غزه خبر داد. بر اساس رسانه‌های دیگر و ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های مجازی، شرکت کنندگان در این تجمع با سردادن شعارهایی در حمایت از مردم غزه و محکومیت رژیم صهیونیستی، از جانبداری بی بی سی از این رژیم در پوشش تحولات جنگ انتقاد کردند.

از سوی دیگر، گروهی از مردم شیلی برای حمایت و ابراز همبستگی با مردم مظلوم فلسطین در نزدیکی کاخ لا موندا راه‌پیمایی باشکوهی برگزار کردند. به گزارش این خبرگزاری، مردم شیلی با در دست داشتن پرچم فلسطین به حملات اشغالگران قدس علیه غزه واکنش نشان داده و خواستار همکاری بین المللی برای جلوگیری از حملات این رژیم شدند.

گزارش‌های رسانه‌ای در این خصوص حاکیست که چند تن از نمایندگان پارلمان و وزرای سابق شیلی نیز در این راهپیمایی حضور داشتند.

در حالی که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی همچنان از شمال تا جنوب نوار غزه را هدف حملات وحشیانه خود قرار می‌دهند، ارتش رژیم صهیونیستی از افزایش تلفات نظامیان صهیونیست در جریان عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

گردان‌های قسام در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین، تل‌آویو، ناحل عوز و کیسوفیم را موشک‌باران کرده و صدای آژیر هشدار در تل‌آویو به صدا درآمده است.

پروازهای فرودگاه بن گوریون نیز به حالت تعلیق درآمد و در اطراف این فرودگاه صدای انفجار به گوش می‌رسد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا