بین الملل

بایدن مدعی شد: در نشست گروه ۷ درباره صلح در غزه گفتگو کردیم

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که سران گروه هفت درباره جنگ غزه و استقرار صلح در این باریکه رایزنی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست سران گروه هفت شامل هفت کشور صنعتی دارای مواضع یکسان با آمریکا در حالی اکنون در ایتالیا در حال برگزاری است که دو جنگ غزه و اوکراین بر آن سایه افکنده است.

بر این اساس، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز پس از پایان روز نخست نشست سران گروه هفت در جمع خبرنگاران مدعی شد که ما در نشست امروز درباره استقرار صلح در نوار غزه به گفتگو پرداختیم. من امیدم را در این زمینه از دست نداده‌ام.

وی در ادامه بدون اشاره به توحش رژیم صهیونیستی در کشتار غیرنظامیان فلسطینی و عدم پایندی این رژیم به قوانین بین المللی، افزود: بر این باورم این جنبش حماس است که باید تحرکاتی را در زمینه صلح انجام دهد.

با این حال، حماس به طور رسمی اعلام کرده است پیام مثبتی درباره این طرح صلح ابراز داشته و این طرف صهیونیست است که با هدف ادامه جنگ به سنگ اندازی در روند مذاکرات مبادرت کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مدعی است برخی مفادی که حماس به طرح صلح اولیه بایدن افزوده، عملاً کار را برای رسیدن به توافق دشوار ساخته است.

حماس تاکید دارد توافق آتش بس باید به صورت دائمی بوده و نظامیان صهیونیست از نوار غزه باید خارج شوند؛ موضوعی که مقامات صهیونیست با آن مخالف بوده و خواستار ادامه جنگ پس از آزادی اسرای خود هستند.

نشست ۳ روزه گروه هفت تا روز شنبه در ایتالیا ادامه خواهد یافت. آمریکا، کانادا، آلمان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، و ژاپن هفت کشور عضو این گروه است. روسیه پیش تر در این گروه عضویت داشت اما به دلیل جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲ از این گروه اخراج شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا