بین الملل

بحران دولتی جدید در انگلیس

انتخاب مجدد سوئلا براورمن، وزیر کشور مستعفی دولت تراس در این مسئولیت در دولت جدید “ریشی سوناک”، بحران دولتی جدیدی را در انگلیس ایجاد کرده و انتقادهایی را به همراه داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه “هامبورگر ابند بلات” آلمان در گزارشی به بحران دولتی جدید در انگلیس تحت نخست وزیری “ریشی سوناک” پرداخته و نوشت: سوئلا براورمن، وزیر کشور بریتانیا که در دولت لیز تراس از سمت خود کناره گیری کرده بود به تازگی توسط ریشی سوناک نخست وزیر جدید دوباره به سمت خود منصوب شده است و او در حال حاضر تحت فشار زیادی قرار دارد. این فشارها در مورد انتقال اسناد محرمانه است.

براورمن، که در 6 سپتامبر (سه شنبه 15 شهریور) در دولت لیز تراس به این سمت منصوب شد، پس از نقض قوانین این وزارتخانه استعفا داد.

سوئلا براورمن، وزیر کشور بریتانیا حالا به دلیل نقض مقررات امنیتی و رفتارش با تعداد بالای مهاجران در کانال مانش بار دیگر تحت فشار قرار گرفته است.

این سیاستمدار محافظه کار که تقریباً دو هفته پیش به دلیل افشای اسناد محرمانه برای افراد غیرمجاز استعفا داد، روز دوشنبه اعتراف کرد که در شش مورد، ایمیل های حرفه‌ای را به آدرس خصوصی خود فوروارد کرده است.

استعفای براورمن سقوط لیز تراس، نخست وزیر سابق را تسریع کرد. با وجود زیر پا گذاشتن مقررات امنیتی، براورمن مدت کوتاهی پس از آن توسط نخست وزیر جدید، ریشی سوناک، دوباره به این سمت منصوب شد. او به خصوص به دلیل موضع سختش در برابر مهاجران وزیری جنجالی محسوب می شود.

در این میان به ویژه، وضعیت یک اقامتگاه کاملاً شلوغ برای پذیرایی اولیه از مهاجران در شهرکنت باعث انتقادات جدیدی از وزیر کشور شده است. راجر گیل، نماینده حزب محافظه کار در رادیو بی بی سی 4، دولت را متهم کرد که احتمالاً عمدی این وضعیت را ایجاد کرده است. در محل اقامتی که برای 1600 نفر طراحی شده است، اکنون 4000 مهاجر اسکان داده شده‌اند زیرا دولت از رزرو اتاق کافی در هتل ها خودداری کرده است.

براورمن این اتهامات را در پارلمان رد کرد و مخالفان را به بازی های سیاسی متهم کرد. وی گفت: مردم بریتانیا حق دارند بدانند چه کسی در مورد توقف تهاجم مهاجران به سواحل جنوبی ما جدی است و چه کسی جدی نیست. وی افزود: همه مهاجران نیازمند نیستند.

براورمن با مسئله ورود غیرقانونی مهاجران در قایق های کوچک از طریق کانال مانش انگلیس اعلان جنگ کرده بود. تنها در سال جاری، تقریباً 40000 نفر از این طریق به بریتانیای کبیر راه یافتند که به طور قابل توجهی بیشتر از تعداد کل مهاجرت ها در سال قبل بود.

سولا براورمن در نامه استعفای خود گفته بود که پیش نویس بیانیه در مورد سیاست مهاجرتی دولت را از ایمیل شخصی خود ارسال کرده است که به گفته او به زودی منتشر خواهد شد و این یک نقض فنی محسوب می شود.

جیک پری، رهبر سابق حزب محافظه کار، در سخنانی گفت: تا آنجا که من می دانم، چندین نقض قوانین دپارتمان از طرف براورمن صورت گرفته است. از یک آدرس ایمیل خصوصی برای یک نماینده دیگر مطالبی ارسال شده است. وی این اقدام را یک نقض قانون واقعاً جدی دانست به خصوص که این اسناد مربوط به امنیت سایبری بوده است.

سوناک از انتصاب براورمن دفاع کرد و گفت: او اشتباه قضاوت کرد، اما او آن را تشخیص داد، موضوع را مطرح کرد و اشتباه خود را پذیرفت. به همین دلیل من بسیار خوشحالم که او به عنوان متحد بازگشته است.

رهبر حزب کارگر در مجلس عوام هم گفت: انتصاب براورمن سوالات جدی در مورد حکومت ریشی سوناک ایجاد می کند و مردم اکنون مستحق پاسخ هستند. نخست وزیر باید شفاف سازی فوری در مورد این گزارش های متناقض از رویدادها مربوط به امنیت ملی کشورمان ارائه دهد.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا