بین الملل

برنامه تروریست‌ها برای عملیات علیه مواضع نظامیان روسیه و سوریه

یک مقام نظامی روس از برنامه گروهک‌های تروریستی در سوریه برای حمله به مواضع نظامیان در استان‌های حلب، ادلب و لاذقیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «وادیم کولیت» معاون رئیس مرکز آشتی ملی روسیه در سوریه اعلام کرد که گروهک‌های تروریستی مستقر در استان‌های ادلب، حلب و لاذقیه خود را برای عملیات علیه مواضع نظامی روسیه و سوریه آماده می‌کنند.

وی در ادامه افزود: بر اساس آماری که از سوی سرویس‌های اطلاعاتی سوریه به دست مرکز ما رسیده است گروهک‌های تروریستی خود را برای انجام یک عملیات علیه مواضع نظامی سوریه و روسیه با استفاده از پهپادها و موشک‌های مختلف آماده می‌کنند.

کولیت تصریح کرد: فرماندهان روسی و سوری اقدامات پیشدستانه لازم برای ممانعت از این عملیات عناصر تروریست را اتخاذ خواهند کرد.

پیش از این سرگئی ناریشکین رئیس سرویس دستگاه اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرده بود که آمریکا به تروریست‌ها برای اجرای حملات در سوریه و در اماکن پررفت و آمد کمک می‌کند.

چندی قبل وزارت دفاع سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که گروهک‌های تروریست به حملات خود علیه غیرنظامیان و مناطق مسکونی و همچنین مراکز متعلق به نیروهای ارتش سوریه در حومه حلب، لاذقیه و ادلب ادامه می‌دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این گروهک‌های تروریست در جدیدترین اقدام خود تلاش کردند با استفاده از پهپادها حملاتی را در حومه شمالی لاذقیه و حومه غربی حلب انجام دهند. نیروهای سوری موفق شدند ۲ پهپاد متعلق به این گروهک‌های تروریستی را ساقط کنند. نیروهای مسلح در واکنش به این حمله پهپادی با آتش توپخانه خود مقرهای گروهک‌های تروریست در مناطق مذکور را هدف قرار دادند که به دنبال آن تعدادی از این عناصر جنایتکار به هلاکت رسیده و تعدادی دیگر نیز زخمی شدند.

وزارت خارجه سوریه پیشتر تاکید کرده بود که حضور غیرقانونی نظامی آمریکا در خاک سوریه با غارت ذخایر نفتی این کشور و افزایش فشار اقتصادی بر مردم سوریه همراه شده و این نیروها مسئول تشدید تنش نظامی در سوریه هستند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا