بین الملل

برگزاری باشکوه آخرین نماز جمعه ماه رمضان در مسجدالاقصی

با وجود تدابیر شدید امنیتی و اعمال محدودیت‌های گسترده توسط نظامیان صهیونیست، ۱۲۰ هزار فلسطینی در آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، اداره اوقاف اسلامی قدس اشغالی امروز اعلام کرد که بیش از ۱۲۰ هزار فلسطینی در آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در صحن‌های مسجد الاقصی شرکت کردند.

این در حالی است که نظامیان صهیونیست از ساعت‌های قبل با تشدید تدابیر امنیتی در اطراف مسجد الاقصی مانع حضور ده‌ها نمازگزار فلسطینی در این مکان مقدس شدند.

عناصر صهیونیست با حضور در ایست بازرسی قلندیا مانع آن شدند که بسیاری از ساکنان این منطقه که خود را برای شرکت در نماز جمعه مسجد الاقصی آماده می‌کردند در این مکان مقدس حاضر شوند.

با وجود این اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی اما تعداد قابل توجهی از فلسطینی‌ها توانستند خود را به مسجد الاقصی رسانده و آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را در این مسجد اقامه کنند.

همچنین گزارش‌هایی در خصوص وقوع درگیری میان نظامیان صهیونیست و جوانان فلسطینی که قصد شرکت در نماز جمعه مسجد الاقصی را داشتند منتشر شده است. این درگیری‌ها به صورت مشخص در منطقه باب الاسباط به وقوع پیوسته است.

عناصر صهیونیست علاوه بر این اقدام به بازداشت تعدادی از جوانان فلسطینی کردند. نظامیان صهیونیست صبح امروز نیز به سمت هزاران نمازگزار فلسطینی در مسجد الاقصی حمله کرده و به سوی آنها گاز اشک آور شلیک کردند.

پلیس رژیم صهیونیستی پیشتر از استقرار سه هزار و ۶۰۰ نیرو در قدس شرقی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان خبر داده بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا