بین الملل

برگزاری مراسم عاشورا در حرم حضرت زینب(س) +تصاویر


امروز، همزمان با روز عاشورا در سوریه، شمار زیادی از عزاداران حسینی (ع)، خود را به حرم حضرت زینب (س) در دمشق رساندند و مراسم این روز را باشکوه برگزار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز (شنبه، ۲۹ جولای) که در سوریه نیز مانند عراق و لبنان، مصادف است با دهم محرم الحرام و روز عاشورای حسینی، شمار زیادی از محبان اهل بیت‌ (ع)  و عزاداران حسینی (ع)،  با وجود انفجار تروریستی پنجشنبه پیش در منطقه زینبیه دمشق، خود را به حرم حضرت زینب (س)، در دمشق رساندند و مراسم روز عاشورا را برگزار کردند. 

 

 

 

 

منطقه زینبیه دمشق امروز نیز مانند سالهای پیش، شاهد حضور هیأت‌های عزاداری و دستجات سینه زنی بود و عزاداران حسینی در ظهر عاشورا خود را به جوار مرقد شریف حضرت زینب کبری (س) رساندند.

این در حالی بود که دو روز پیش (پنجشنبه، ۲۷ جولای)، در پی انفجار تروریستی در منطقه زینبیه دمشق حوالی حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها، دست‌کم ۶ نفر شهید و بیش از ۲۵ نفر مجروح شدند. گروه تروریستی داعش، نیز مسئولیت این انفجار تروریستی را برعهده گرفت.

پس از این انفجار، جمعی از زائران به سوی حرم پناه آوردند و درهای حرم حضرت زینب(س) برای ساعاتی بسته شد. اما با برقراری امنیت، دوباره خادمان این آستان درهای حرم را باز و از عزاداران حسینی پذیرایی کردند.

به گزارش فارس، با وجود این انفجار، مراسم عزاداری در حرم حضرت زینب (س) طی دو شب گذشته با اتخاذ تدابیر امنیتی و با حضور جمعی از زائران برگزار شد. نیروهای امنیتی سوریه و مدافعان حرم در اطراف این آستان حضور یافته و امنیت را در منطقه زینبیه برقرار کردند.

پایان پیام/

 


آگهی
دکمه بازگشت به بالا