بین الملل

برگزاری نمایشگاه آثار هنری در هرات هم‌زمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی

همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، نمایشگاه آثار هنری کودکان بنیاد خیریه «رها» در شهر هرات برگزار شد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نمایشگاه آثار هنری کودکان بنیاد خیریه «رها» در محل سالن اجتماعات و نگارخانه مرکز فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر هرات برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این برنامه فرهنگی که با نمایش تصاویر و همچنین نماهنگ‌هایی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همراه شد، علاوه بر کودکان بنیاد خیریه رها، چهره‌های فرهنگی و فعالان اجتماعی شهر هرات نیز حضور داشتند.

«خالق نیا» نماینده فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات در این مراسم به تبیین و تشریح مصادیق مکتب حاج قاسم سلیمانی پرداخت و به نقش و شخصیت والای این شهید بزرگ اشاره کرد.

وی شهید سلیمانی را به عنوان الگو و نمونه‌ای در حمایت از محرومان، یتیمان، نیازمندان و همچنین مبارزه با ظلم جباران عنوان کرد.

کشور افغانستان , <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b3%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d9%82%d8%a7%d8%b3%d9%85-%d8%b3%d9%84%db%8c%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c'>سردار قاسم سلیمانی</a> ,

«حسیب» مدیر بنیاد خیریه رها نیز ضمن تشکر از دست اندرکاران این برنامه گفت نمایشگاه آثار هنری کودکان در جهت رشد و تعالی استعدادها و ظرفیت‌های کودکان مفید است و این تکنیک در درمان بسیاری از بیماری‌های روحی و روانی آنها نیز مؤثر واقع می‌شود.

کودکان بنیاد خیریه رها، دختران کار دارای خانواده‌های بدسرپرست و همچنین بی سرپرست است که تحت حمایت این بنیاد نگهداری می‌شود و آموزش می‌بینند.

پس از مراسم افتتاح نمایشگاه آثار هنری کودکان بنیاد خیریه رها، تئاتر «انگشتر حاج قاسم» به همت انجمن  تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، بنیاد روایت فتح و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روی صحنه رفت.

این تئاتر نخستین اجرای بین‌المللی جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی بود که در هرات برگزار شد.

انتهای پیام/.

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا