بین الملل

بسیاری از کشورهای جهان آماده همکاری با روسیه هستند

سفیر روسیه در واشنگتن:

سفیر روسیه در واشنگتن امروز در سخنانی تصریح کرد: اکثر جهان به تحریم ها علیه روسیه نپیوسته و آماده همکاری پویا با مسکو هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز پنجشنبه اعلام کرد که تعداد زیادی از کشورهای جهان به همکاری با روسیه متمایل هستند.

بر اساس اعلام خبرگزاری ریانوستی، سفیر روسیه در آمریکا در این خصوص اعلام کرد: اکثر جهان به تحریم ها علیه روسیه نپیوستند و آماده همکاری پویا با مسکو هستند.

آناتولی آنتونوف در ادامه اضافه کرد: مسکو به تحریم های جدید اعمال شده از سوی ایالات متحده پاسخ خواهد داد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز دیروز چهارشنبه در واکنش به اعمال تحریم‌ های جدید علیه کشورش از سوی واشنگتن با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مسکو این اقدامات را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص آمده بود: روسیه مانند همیشه در چنین مواردی، چنین اقدامات تهاجمی را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته پیش تحریم‌ هایی را علیه بیش از ۳۰۰ فرد و نهاد روسی اعمال کرد.

در بیانیه صادره از سوی دفتر دارائی های وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) در این خصوص آمده بود که «بورس مسکو» نیز در تحریم های دیروز هدف قرار گرفت.

بیانیه مذکور می افزود: در حالی که رئیس جمهور بایدن و سران گروه- ۷ (G۷) برای نشست این هفته (به وقت محلی) در ایتالیا آماده می شوند، وزارت خزانه داری ایالات متحده در حال صدور تدابیر جدید گسترده ای است که بر اساس تعهدات گروه- ۷ برای تشدید فشار بر روسیه اجرا می شود.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شد.

به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌ یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌ های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌ اند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا