بین الملل

بغداد حمله‌های آمریکا علیه مواضع گروه‌های عراقی را محکوم کرد

دولت بغداد حمله‌های بامداد امروز عناصر آمریکایی را علیه مواضع گروه‌های مقاومت عراق محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شفق نیوز، دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت این کشور با تمام بخش‌های مختلف نیروهای امنیتی و نهادهای قانونی خود با جدیت نسبت به مساله اقدام برخی عناصر مبنی بر تجاوز به مقرهای دیپلماتیک خارجی یا امکان استقرار مشاوران نظامی کشورهای دوست برخورد می‌کند. پیش از این اعلام شده بود که این تحرکات به مثابه اقدامات خصمانه به شمار می‌رود که حاکمیت کشور عراق را خدشه دار کرده و ارتکاب آن در هر شرایطی و تحت هر بهانه‌ای غیر قابل قبول است.

در ادامه این بیانیه آمده است: دولت عراق هدف قرار گرفتن مواضع نظامی این کشور را از سوی آمریکا در ساعت‌های بامداد امروز سه شنبه تحت عنوان واکنش به حمله‌های گذشته محکوم می‌کند. این حمله‌ها به شهادت یکی از نیروهای حشد شعبی و زخمی شدن ۱۸ تن دیگر از جمله غیرنظامیان انجامید.

در این بیانیه تاکید شده است: این حمله یک اقدام خصمانه آشکار و غیرسازنده بوده و به نفع منافع مشترک طولانی مدت در زمینه گسترش امنیت و ثبات نخواهد بود بلکه برعکس سخنان مطرح شده از سوی طرف آمریکایی مبنی بر تقویت روابط با عراق است.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: این حرکت باعث تیره‌گی روابط دو جانبه و پیچیده کردن راه‌های رسیدن به توافقات از طریق گفتگوهای مشترک با هدف پایان دادن به حضور ائتلاف بین المللی می‌شود و قبل از هر چیزی به مثابه خدشه دار کردن حاکمیت عراق است. نیروهای امنیتی ما موفق شده اند امنیت و ثبات را در سراسر کشور گسترش دهند و در برابر عناصر تروریستی داعش پیروز شوند. بنابراین محافظت از این دستاورد در اولویت اهداف امنیتی و راهبردی عراق قرار دارد و به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهیم این دستاورد را از بین ببرد.

وزیر دفاع آمریکا بامداد امروز از حمله به سه مرکز حزب الله عراق و گروه‌های وابسته به آن در عراق خبر داد و عنوان کرد که این حمله‌ها در واکنش به مجموعه حمله‌های صورت گرفته ضد نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه انجام شده است.

لوید آستین همچنین تاکید کرد که در حمله‌ای که دیروز دوشنبه از سوی گردان‌های حزب الله عراق ضد پایگاه هوایی اربیل انجام شده، ۳ نظامی آمریکایی زخمی شده‌اند.

فرماندهی مرکزی نیروهای مرکزی نیز با اعلام این خبر تاکید کرد که این حمله در ساعت ۴ و ۴۵ دقیقه بامداد امروز به وقت عراق علیه اهداف وابسته به گردان‌های حزب‌الله عراق صورت گرفته است.

در همین راستا پایگاه شبکه خبری المیادین از وقوع سه انفجار در حله مرکز استان بابل و تاج الدین واقع در شمال واسط و جرف الصخر واقع در جنوب بغداد پایتخت عراق خبر داد که بامداد امروز صورت گرفته است.

رسانه‌های عراقی گزارش دادند که در اثر حمله‌های آمریکا به مقر نیروهای حشد شعبی عراق در بابل که بامداد امروز رخ داد، یک تن از نیروهای حشد شهید شده و ۱۸ الی ۲۰ تن از آن‌ها زخمی شده‌اند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا