بین الملل

بلغارستان واردات از اوکراین را متوقف می‌کند

وزیر کشاورزی بلغارستان اعلام کرد این کشور تصمیم گرفته تا واردات چندین محصول اوکراین را مسدود کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزیر کشاورزی بلغارستان از وضع ممنوعیت وارداتی بر شماری از محصولات اوکراین خبر داد.

«یاور گچف» وزیر کشاورزی بلغارستان امروز چهارشنبه اعلام کرد که دولت بلغارستان تصمیم گرفته است که واردات تعدادی از محصولات از اوکراین را از ۲۴ آوریل تا ۳۰ ژوئن ممنوع کند.

وزیر کشاورزی بلغارستان درنشستی پس از جلسه هیئت دولت اعلام کرد که امروز تصمیم گرفته شده که واردات شماری از محصولات اوکراین به بلغارستان را به طور موقت محدود شود. بلغارستان از سه کشور دیگر (اروپایی که واردات غلات از اوکراین را متوقف کردند) پیروی کرد زیرا نگران بود بازار غلات این کشور بیش از حد اشباع شده باشد.

این مقام بلغارستانی ادامه داد: ما غلاتی به ارزش چندین میلیارد انباشت کرده‌ایم. اگر اقدامی صورت ندهیم، نمی‌توانیم آنها را به فروش برسانیم.

«نیکلا استویانوف» وزیر اقتصاد بلغارستان نیز در این خصوص تاکید کرد: حمایت ما از اوکراین ادامه دارد، بلغارستان هر روز با کمیسیون اروپا در ارتباط است. ۱۶ درصد از شهروندان بلغارستان به کشاورزی مشغول هستند و ما نمی توانیم اجازه دهیم کار آنها زیر سوال رود.

پیش از این و در ۱۶ آوریل، لهستان و مجارستان واردات محصولات کشاورزی اوکراین را به طور موقت تا ۳۰ ژوئن متوقف کردند. این دو کشور اعلام کردند که به دلیل عدم پاسخگویی کمیسیون اروپا به درخواست‌های آنها برای کمک اروپا به کشاورزان مجارستانی و لهستانی مجبور به انجام چنین اقدامی هستند. کشاورزان این دو کشور در نتیجه انباشت بیش از حد بازارهای این کشورها با محصولات کشاورزی اوکراین ضررهای قابل توجهی را متحمل شدند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا