بین الملل

بلینکن: آنچه در روسیه اتفاق افتاد یک موضوع داخلی است

وزیر امور خارجه آمریکا امروز در سخنانی با اعلام اینکه «آنچه در روسیه رخ داد، یک موضوع داخلی است» گفت: به انجام چیزهایی که پکن دوست ندارد ادامه می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد: ما اطلاعات کاملی در مورد اتفاقات روسیه نداریم.

وزیر امور خارجه آمریکا در این باره اضافه کرد: ممکن است برخی اطلاعات مان ناقص باشد و لذا ما هنوز دیدگاه کاملی در این خصوص نداریم.

«آنتونی بلینکن» اضافه کرد: آنچه در روسیه اتفاق افتاد یک موضوع داخلی است. فکر می‌ کنم شکاف‌ هایی را دیده‌ ایم که قبلاً وجود نداشته است. ناآرامی در روسیه ممکن است هفته ها یا ماه ها ادامه داشته باشد. هنوز فصل پایانی را ندیده‌ ایم.

وی در ادامه سیاست تنش آفرینی کشورش در خصوص کی یف نیز گفت: ضدحمله اوکراین در روزهای اولیه خود است و ممکن است ماه ها ادامه یابد. اوکراینی ها آنچه را که برای موفقیت نیاز دارند در اختیار دارند. ضدحمله اوکراین ادامه دارد و حواس پرتی روسیه مزیت بیشتری برای اوکراینی ها ایجاد می کند.

«بلینکن» ادامه داد: ظهور نشانه‌ های عدم ثبات در کشوری مثل روسیه، نگران‌ کننده است. ما تغییری در وضعیت سلاح‌ های هسته‌ ای روسیه نمی‌ بینیم.

این مقام آمریکایی گفت: سفر من به چین مثبت بود. ما به انجام و گفتن چیزهایی که پکن دوست ندارد ادامه خواهیم داد. من موضوع پایگاه نظامی چین در کوبا را با مقامات چینی مطرح کردم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا