بین الملل

بن سلمان در دیدار با پادشاه اردن: هدف ما آغاز مرحله جدیدی از همکاری‌های دوجانبه است

ولیعهد عربستان در دیدار با پادشاه اردن تاکید کرد که هدف ریاض حرکت به سوی مرحله جدیدی از همکاری‌ها در راستای منافع دو کشور است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت الحدث، عبدالله دوم، پادشاه اردن همراه با حسین بن عبدالله، ولیعهد این کشور در کاخ الحسینیه در شهر امان میزبان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بودند.
پادشاه اردن در این دیدار بر “نقش محوری” عربستان به رهبری سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور در حمایت از مسایل امت اسلامی تاکید کرد.
ولیعهد عربستان نیز با تاکید بر تمایل ریاض به تقویت روابط برادرانه خود با امان گفت: هدف ما حرکت به سوی مرحله جدیدی از همکاری‌ها در راستای منافع اردن و عربستان است و فرصت‌های زیادی در اردن وجود دارند که برای دو کشور سودآور خواهند بود.
همچنین بن سلمان در این دیدار سلام پادشاه عربستان را به همتای اردنی‌اش رساند، عبدالله دوم نیز مراتب احترام خود را به همتای سعودی خود ابلاغ کرد.
پادشاه اردن در این دیدار گردنبند “حسین بن علی” (عالی‌ترین نشان غیرنظامی در اردن را که به پادشاهان، شاهزادگان و سران کشورها اهدا می‌شود) را که نشانه روابط خوب دو کشور است، به ولیعهد سعودی اعطا کرد و دو طرف سطح روابط دوجانبه اردن و عربستان را ستودند.
بن سلمان روز سه شنبه در راس هیاتی عالی رتبه از کشورش برای سفری رسمی و دو روزه وارد امان شد.
هنگام ورود ولیعهد سعودی به فرودگاه بین‌المللی ملکه علیاء، مراسم استقبال رسمی با حضور مقامات ارشد اردن برگزار شده، سرودهای ملی دو کشور نواخته شده و ۲۱ تیر هوایی نیز برای ادای احترام به هیات سعودی شلیک شد.
همچنین چند فروند جنگنده نیروی هوایی ارتش اردن هنگام ورود هواپیمای حامل بن سلمان و هیات همراهش به این کشور به استقبال آن رفته و آن را همراهی کردند.
 انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا