بین الملل

بیانیه ضدایرانی آمریکا و شورای همکاری خلیج‌فارس/ ادعای فرمانده پلیس «ضدتروریسم» انگلیس علیه ایران، روسیه و چین/ گفت‌وگوی کوهن و زلنسکی درباره ایران

بیانیه ضدایرانی آمریکا و شورای همکاری خلیج‌فارس، ادعای فرمانده پلیس «ضدتروریسم» انگلیس علیه ایران، روسیه و چین و گفت‌وگوی رئیس‌جمهوری اوکراین و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره ایران از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛


به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهوری اوکراین و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی طی دیداری درباره ایران گفت‌وگو کردند.

– فرمانده نیروهای پلیس مبارزه با تروریسم انگلیس اعلام کرد که این نیروها در حال حاضر به‌طور فزاینده‌ای با تهدیدهای «دولت‌‌های متخاصم» از جمله چین، روسیه و ایران مواجه‌ هستند.

– رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که برای ساقط کردن یک بالن چینی در سواحل شرقی کشورش عذرخواهی نخواهد کرد.

– سخنگوی وزارت امور خارجه اسلامی ایران با رد مطالب مندرج در بیانیه سومین نشست کارگروه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس در خصوص جمهوری اسلامی ایران، صدور چنین بیانیه هایی را در راستای راهبرد دیرینه رژیم آمریکا در تفرقه انگیزی بین کشورهای منطقه دانست.

– آمریکا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس طی بیانیه‌ای ضدایرانی، برخی ادعاها علیه ایران را تکرار کرده و آنچه «ادامه سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده ایران از جمله حمایت از تروریسم، استفاده از موشک‌های پیشرفته، جنگ‌افزارهای سایبری و سامانه‌های پهپاد و گسترش آن‌ها در منطقه و جهان» خوانده شده است را محکوم کردند.

– دبیر ستاد حقوق بشر به یخ‌زدگی و جان باختن یک زندانی در بازداشت پلیس آمریکا، واکنش نشان داد.

– دبیرکل حزب الله طی سخنانی به مناسبت بزرگداشت فرماندهان شهید، گفت که به همه کسانی که بر سر فروپاشی جمهوری اسلامی شرط بندی می کنند، می گوییم که محاسبات و نتیجه‌گیری‌های شما اشتباه است.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا