بین الملل

بیماری‌ها در غزه در حال شیوع است


بیماری‌ها در غزه در حال شیوع استغزه در حال شیوع است " width="1200" height="800">



سخنگوی اونروا تاکید کرد که بیماری‌ها در غزه در حال شیوع است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «عدنان ابوحسنه»، سخنگوی آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (اونروا) تاکید کرد که بیماری‌ها در غزه در حال شیوع است و نیازها بسیار زیاد است.

وی گفت که نیازهای انسانی در نوار غزه بسیار زیاد است به ویژه با شروع فصل زمستان که نگرانی  از شیوع بیماری‌ها وجود دارد و نیاز به تهیه لباس و پتو در حجم فراوان و همچنین دارو و سوخت تشدید می‌شود. 

ابوحسنه افزود: «کمک‌هایی که وارد نوار غزه می‌شود، به مثابه قطره‌ای در اقیانوس نیازهای انسانی چه قبل و چه پس از آتش بس موقت است». 

وی تاکید کرد: «ترس از شیوع بیماری‌ها وجود دارد، چرا که بیماری‌های روده‌ای با سرعت ۴ برابر گذشته شیوع پیدا کرده و بیماری‌های پوستی نیز سه برابر شده است. همچنین گزارش‌هایی مبنی بر شیوع هپاتیت منتشر شده است. این امر به دلیل ازدحام جمعیت و نبود آب سالم پیامدهای جدی در پی خواهد داشت».

«توماس وایت»، مدیر آژانس اونروا در غزه روز گذشته –شنبه- در اظهاراتی فاش کرد که یکی از مدارس این آژانس در نوار فلسطین شاهد شیوع هپاتیت نوع «ای» است.

«تدروس آدهانوم»، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی روز گذشته خواستار ازسرگیری فوری کمک‌های اولیه به غزه در سطحی مشابه دوره آتش بس شد. 

 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا