بین الملل

تأکید ایران بر حمایت از حق مردم سوریه در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی خود


وزیر امور خارجه در دیدار همتای سوریه‌ای بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از حق مردم سوریه برای دفاع از استقلال و حاکمیت و تمامیت ارضی خود تأکید کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه امروز (دوشنبه) نهم مرداد ماه در تهران در خصوص آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه، منطقه و برخی موضوعات بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران در ابتدای این دیدار، ضمن عرض تسلیت به مناسبت عملیات تروریستی اخیر در منطقه زینبیه در دمشق به ملت و دولت سوریه و همچنین اقدام روز گذشته در باجور پاکستان و محکوم کردن آنها، این اقدامات را  زنگ خطری دانست که در تحرکات تروریستی به صدا در آمده و همه طرف‌ها باید آن را جدی بگیرند.

امیرعبداللهیان پیگیری توافقات روسای جمهور دو کشور در جریان سفر اخیر رئیس جمهور ایران به دمشق را یکی از اولویت‌های دو کشور خواند و افزود: در هفته‌های گذشته شاهد پیشرفت‌هایی در اجرایی کردن این توافقات در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و فناوری بین دو کشور بوده‌ایم.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در ادامه به  تقویت همکاری‌های بخش خصوصی و تجاری، افزایش پروازهای هوایی دو کشور و حذف تعرفه‌های تجاری با هدف افزایش حجم تبادل تجاری بین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان همچنین حملات مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه و تداوم این حملات را شدیدا محکوم کرده و این رژیم را اصلی‌ترین منبع بی‌ثباتی در منطقه دانست و بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از حق مردم سوریه برای حمایت از استقلال و حاکمیت و تمامیت ارضی خود تأکید کرد.

فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار اظهار داشت که ملت و دولت سوریه از سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به کشور سوریه و گسترش هر چه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران خرسند هستند و از دیپلماسی فعال بین دو کشور استقبال می‌کنند.

وی همچنین اظهار داشت: دولت سوریه در کنار مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت و احقاق حقوق آن‌ها می‌ایستد.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین حضور نیرو‌های آمریکایی در شمال شرق سوریه را نامشروع دانست و خواستار خروج نیروهای اشغالگر از خاک سوریه شد.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا