بین الملل

تأکید نیروهای مسلح یمن بر آمادگی برای اجرای عملیات زمینی و دریایی


سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که چنانچه ائتلاف سعودی خواسته‌های ملت این کشور را نپذیرد، نیروهای یمن آماده اجرای عملیات زمینی و دریایی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بر آمادگی این نیروها برای اجرای عملیات زمینی و دریایی خبر داد.

بیش از یک سال است که در کشور یمن آتش‌بس برقرار است. عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

 ائتلاف سعودی هنوز تمام شروط دولت نجات ملی یمن را محقق نکرده، از‌این‌رو آتش‌بس با وساطت سازمان ملل و عمان به صورت موقت در یمن تمدید می‌شود.

بنابر گزارش وبگاه «المسیرة»، سرتیپ سریع در جریان بازدید از نیروهای یمنی در جبهه جیزان گفت: «چنانچه دشمن متجاوز به کشور ما، خواسته‌های به حق ملت یمن مبنی بر پایان دادن به تجاوزات و محاصره و خروج نیروهای مهاجم از کشور یمن را نپذیرد در آن صورت ما آماده رویارویی هستیم».

وی بر آمادگی نیروهای مسلح یمن برای اجرای دستورات فرماندهان خود و انجام عملیات‌های زمینی و دریایی و غیره تأکید کرد.

پیشتر «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن اعلام کرده بود که توقف تجاوز، لغو کامل محاصره یمن، پرداخت حقوق همه کارمندان، خروج نیروهای خارجی، پرداخت غرامت و بازسازی یمن مهم‌ترین مطالبات این کشور برای تمدید آتش‌بس با ائتلاف سعودی است.

پایان پیام/.


آگهی
دکمه بازگشت به بالا