بین الملل

تاکتیک جدید ارتش روسیه در جنگ اوکراین


رئیس جمهوری خودمختار چچن روز سه‌شنبه گفت که آزادسازی مناطق در اوکراین با هوشیاری و حداقل تلفات، تاکتیک جدید ستاد مشترک ارتش روسیه است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رمضان قدیروف» رئیس جمهوری خودمختار چچن روز سه‌شنبه گفت که آزادسازی مناطق در جریان عملیات ویژه روسیه در اوکراین با هوشیاری و حداقل تلفات، تاکتیک جدید ستاد مشترک نیروهای مسلح ارتش روسیه است. 

وی در ادامه سخنانش گفت: «امروز اوضاع هم در کشور و هم در میان یگان‌های نظامی بهتر از یک سال پیش است. ما در عرصه‌های مختلفی در حال پیشروی هستیم اگر چه من حامی اقدام سریع نیروها در اوکراین هستم اما اقدامات کنونی متعمدانه و با هدف تلفات کمتر است».

از سوی دیگر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه روز دوشنبه گفت که در حال حاضر اهداف روسیه در اوکراین تنها از طریق نظامی حاصل می‌شود.

وی در ادامه سخنانش گفت: «پوتین روز دوشنبه دیدار کاری با قدیروف (رئیس جمهور چچن) خواهد داشت و با وی درباره موضوعات مختلفی از جمله عملیات ویژه نظامی گفت‌وگو خواهد کرد».

پسکوف اضافه کرد: «کرملین هنوز نمی‌تواند زمان سفر شی جین‌پینگ به مسکو را اعلام کند».

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرد.

دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته لوهانسک در منطقه شرقی دونباس اوکراین را به کنترل خود درآورده و در تلاش برای تسلط بر همه مناطق دونتسک است.

پایان پیام/.


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا