بین الملل

تاکید اپوزیسیون ترکیه به دولت برای تعطیلی پایگاه اینجرلیک

رهبر حزب اصلی اپوزیسیون ترکیه به حزب حاکم این کشور تاکید کرد تا پایگاه نظامی آمریکا در جنوب ترکیه را در واکنش به تنش آنکارا با ناتو درباره پیوستن فنلاند و سوئد به این ائتلاف نظامی تعطیل کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری احوال، این درخواست از سوی کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه ترکیه در میانه تنش‌های این کشور با ناتو بابت عضویت فنلاند و سوئد مطرح شده است.

ترکیه، دومین ارتش بزرگ ناتو تهدید کرد که به دلیل آنچه که می‌گوید حمایت کشورها از گروه‌هایی است که امنیت آن را به خطر می‌اندازند، مانع از گسترش این ائتلاف می‌شود. همچنین فنلاند و سوئد برای ورود به ائتلاف باید رای مثبت تمام ۳۰ عضو ناتو را دریافت کنند.

رهبر اصلی اپوزیسیون ترکیه همچنین گفت، حزبش از حزب حاکم و متحد راست افراطی آن “جنبش ملی‌گرا” در تاکید برای تعطیلی پایگاه هوایی اینجرلیک حمایت می‌کند.

وی همچنین افزود: اگر حزب حاکم و حزب متحدش درخواست تعطیلی این پایگاه را به پارلمان ببرند، ما از آن حمایت می‌کنیم. ما همچنین مخالف حضور سربازان خارجی در کشورمان و نئولیبرالیسم هستیم. ما هر آنچه را که لازم باشد انجام می‌دهیم. آیا آنها هم که در راس قدرت هستند، آماده انجام چنین کاری هستند؟

قلیچداراوغلو همچنین گفت:‌ ایالات متحده، یونان در همسایگی ما را پر از پایگاه نظامی کرده و حالا به دنبال انجام همین کار در ترکیه است.

انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا