بین الملل

تاکید رئیس جمهور تونس بر سیاست مشت آهنین

رئیس جمهور تونس به تحولات جاری در این کشور و بازداشت رهبران جنبش النهضه و تعطیلی دفاتر آن واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، قیس سعید رئیس جمهور تونس اعلام کرد: هر آنکه در کار مردم اخلال ایجاد می کند باید با آن مقابله شود.

وی افزود: دستگاه قضایی باید به نقش خود در برهه کنونی که کشور در آن به سر می برد، عمل کند. ما هم اکنون در حال جنگ آزادسازی ملی برای بسط کامل حاکمیتمان هستیم و ذره ای کوتاه نخواهیم آمد.

قیس سعید ادامه داد: برخی به دنبال فروپاشی کشور از داخل هستند. ما با هر که در راستای هدف قرار دادن کشور و نهادها باشد، بدون درنگ مقابله خواهیم کرد.

این موضع گیری قیس سعید در حالی است که نیروهای امنیتی این کشور دست به تحرکاتی علیه جنبش النهضه این کشور زده و علاوه بر تعطیلی دفاتر، راشد الغنوشی رهبر این جنبش و برخی رهبران آنرا هم بازداشت کرده اند.

جنبش اسلامی النهضه تونس عصر دیروز دوشنبه اعلام کرد، نیروهای امنیتی «راشد الغنوشی، رئیس این جنبش را بعد از یورش به خانه‌ وی در پایتخت بازداشت کردند.

این جنبش اظهار داشت که بازداشت الغنوشی بدون رعایت ابتدایی‌ترین مراحل قانونی صورت گرفت و آن را تحولی بسیار خطرناک توصیف کرد و در ادامه خواستار آزادی فوری راشد الغنوشی، رهبر این جنبش و پایان دادن به حمله و تعرض فعالان سیاسی شد.

جنبش اسلامگرای النهضه همچنین از همه آزادگان خواست، در برابر اقدامات سرکوبگرانه که حقوق و آزادی و حرمت سیاستمداران مخالف را نقض می‌کند، متحد شده و در کنار هم بایستند.

وکیل راشد الغنوشی نیز به جزئیات بازداشت راشد الغنوشی اشاره کرد و گفت: نیروهای امنیتی خانه موکل او را تفتیش کرده و سپس او را برای بازجویی به مقر فرماندهی گارد ملی در پایتخت انتقال دادند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا