بین الملل

تاکید قرقیزستان و قطر بر توسعه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی


در دیدار وزیر اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان با وزیر تجارت و صنعت قطر در «دوحه» توسعه روابط تجاری بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «دانیار امانگلدیف» وزیر اقتصادی و بازرگانی قرقیزستان در دوحه با «شیخ محمد بن قاسم ال عبدالله آل تانی» وزیر تجارت و صنعت قطر دیدار کرد.

امانگلدیف در مورد ظرفیت توسعه روابط دو جانبه اقتصادی، تجاری و فنی در چارچوب کمیسیون بین دولتی گفت: در حال حاضر پروژه راه آهن چین – قرقیزستان – ازبکستان در حال اجرا است. این پروژه به قرقیزستان امکان دسترسی به دریای خزر، خلیج فارس و همچنین کشورهای اروپایی را می‌دهد.

همچنین خاطرنشان شد که بین کابینه وزیران قرقیزستان و قطر، موافقت نامه‌های اساسی با هدف توسعه همکاری‌های اقتصادی امضا شده و در حال اجراست.

وی از علاقه قرقیزستان به تبادل تجربه با قطر در زمینه امنیت غذایی از جمله افتتاح مراکز لجستیک مشترک و تجارت الکترونیکی خبر داد.

امانگلدیف گفت: در زمینه گردشگری اهمیت تسهیل روادید بین کشورها مورد توجه قرار گرفت و در 5 مارس 2023 نشستی با مدیر اجرایی “Qatar Airways Group” در مورد موضوع افتتاح پروازهای مستقیم بین کشورها برگزار شد.

وزیر تجارت و صنعت قطر نیز به نوبه خود نسبت به توسعه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه ابراز علاقه کرد.

وی خاطرنشان کرد امکان افتتاح پروازهای مستقیم بین دو کشور به منظور گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی و همچنین حمایت از تجارت بخش خصوصی و بخش گردشگری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا