بین الملل

تاکید مقام روس بر ابعاد مثبت عضویت فلسطین در سازمان ملل

تاکید مقام روس بر ابعاد مثبت عضویت فلسطین در سازمان ملل


نماینده دائم روسیه در سازمان ملل بر ابعاد مثبت عضویت فلسطین در سازمان ملل تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «واسیلی نبنزیا»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که کشورش معتقد است عضویت فلسطین در سازمان ملل به آغاز مذاکرات برابر بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها کمک خواهد کرد.

این دیپلمات روس تاکید کرد: «آمریکا پیش از این قطعنامه ای را که به مجمع عمومی توصیه می.کرد فلسطین را به عنوان عضو سازمان ملل بپذیرد، وتو و تهدید کرد که در صورت تجدیدنظر در این موضوع، مجددا آن را وتو خواهد کرد».

نبنزیا افزود: «آمریکا معتقد است که مسائل مرتبط با به رسمیت شناختن و پذیرش فلسطین در سازمان ملل باید از طریق مذاکره مستقیم با اسرائیل حل شود، اما در این فرآیند، خود آمریکا این مذاکرات را تضعیف و مختل و رویکردهای یک‌جانبه را تحمیل می کند، چارچوب حقوقی بین‌المللی به رسمیت شناخته شده را دور می‌زند و راهکار دو کشوری را که مورد تایید جامعه بین المللی است، رد می‌کند».

این مقام روس تاکید کرد که موضع واشنگتن در این باره به ویژه پش از حوادث خونین غزه حمایت جهانی خود را روز به روز از دست می‌دهد.

وی گفت: «ما کاملا متقاعد شده‌ایم که عضویت فلسطین در سازمان ملل به آغاز روند مذاکره در شرایط برابر بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی.ها درباره برخی  مسائل کمک خواهد کرد که نتیجه آن تشکیل کشور مستقل فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی و همزیستی مسالمت‌آمیز با اسرائیل خواهد بود».

 

 

 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا