بین الملل

تایوان مدعی رهگیری 2 ناوچه روسی شد


وزارت دفاع تایوان مدعی شد که دو ناوچه روسی را در شرق این جزیره رهگیری کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع تایوان چهارشنبه مدعی شد که دو ناوچه روسی را حین حرکت در شرق این جزیره رهگیری کرده است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که طی این حادثه که روز سه شنبه رخ  داد، کشتی‌ها و هواپیماهای تجسسی تایوانی، ناوچه‌های روسی را رهگیری  کردند. این وزارتخانه به فاصله کشتی‌های جنگی روسیه از سواحل تایوان اشاره نکرد.

 

تایوان از حضور روزانه کشتی‌ها و جنگنده‌های چینی نزدیک حریم دریایی و هوایی خود خبر می‌دهد. چین این جزیره را به عنوان قلمرو خود می‌داند.

خبرگزاری روسیه «اینترفاکس» در این باره گزارش داد که جنگی ناوگان اقیانوس آرام روسیه پس از عبور از دریای چین جنوبی وارد دریای فیلیپین شدند.

اینترفاکس گزارش کرد که کشتی‌های جنگی روسیه وظایفی را نبردی با دشمن فرضی برای دفع حمله موشکی دشمن از دریا انجام دادند.

تایوان همگام با آمریکا تحریم‌هایی را علیه روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین اعمال کرده که صادراتی مانند فناوری رایانه و محصولات ماشین آلات را شامل می‌شود.

چندی قبل سخنگوی کرملین با اشاره به تنش بین چین و تایوان اظهار داشت که ارتش چین حق دارد به اقدامات تحریک آمیز علیه خود پاسخ دهد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین  گفت:«همه باید به چین و اقدامات آن که مطابق با قوانین بین‌المللی است احترام بگذارند. در مدت زمان بسیار کوتاهی، شاهد اقدامات مکرر تحریک آمیز علیه چین بوده‌ایم.»

وی گفت: «چین این حق را دارد که به این اقدامات تحریک آمیز با انجام رزمایش‌ها با رعایت دقیق قوانین بین‌المللی پاسخ دهد» (جزئیات بیشتر).

اخیرا نیز یک ناو اتمی نیروی دریایی ایالات متحده در اقدامی تنش زا وارد آبهای ویتنام شد. چین به شدت مخالف نظامی شدن منطقه و حضور نظامیان آمریکاست و آن را مانعی در تحقق صلح پایدار در منطقه می‌داند. حمایت مستمر ایالات متحده از جدایی تایوان و حضور نظامی آن در منطقه توسط چین به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی این کشور تلقی می‌شود.                                   

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا