بین الملل

تجمعات ضدصهیونیستی در اروپا به مناسبت «یوم النکبه»+تصاویر


شهرهای مختلف کشورهای اروپایی همزمان با سالروز اشغال فلسطین و تأسیس رژیم موقت صهیونیستی، شاهد تجمعات گسترده‌ای در حمایت از فلسطین بود.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، شهرهای مختلف کشورهای اروپایی امروز (یکشنبه) شاهد برپایی تجمعات گسترده به مناسبت سالروز «یوم النکبه» و آوارگی صدها هزار فلسطینی بود.

یوم النکبه (روز فاجعه)، به ۱۵ می ۱۹۴۸ یعنی یک روز پس از اعلام موجودیت رژیم موقت صهیونیستی و آوارگی ۸۵۰ هزار فلسطینی و کشتار بیش از ۱۳ هزار تن از آن‌ها (تا آوریل ۱۹۴۹) اشاره دارد.

به همین مناسبت از هفته گذشته گروهها و انجمن‌های حامی فلسطین در کشورهای اروپایی دعوت به تجمع کرده بودند و امروز شهرهای مختلف در این کشورها شاهد تجمعات هزاران نفری بود.

در لندن، پایتخت انگلیس، هزاران نفر به دعوت انجمن فلسطین در مقابل دفتر نخست‌وزیری و همچنین ساختمان شبکه بی بی سی تجمع کردند و پرچم‌های فلسطین را برافراشته و شعار «آزادی برای فلسطین» را سر دادند.

 

 

در شهر کپنهاک، پایتخت دانمارک نیز صدها نفر به دعوت گروههای فلسطینی و انجمن‌های حقوق بشری ضمن در دست داشتن تصاویر «شیرین ابو عاقله» خبرنگار شهیده فلسطینی، به محکومیت اشغالگری رژیم صهیونیستی پرداختند.

شهر پاریس نیز پایتخت فرانسه نیز امروز شاهد تجمع حامیان فلسطین بود. فعالان حامی فلسطین همچنین شب گذشته تصویر «شیرین ابو عاقله» را با لیزر بر روی طاق پیروزی ترسیم کردند.

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با انتقاد از سکوت دولت فرانسه در قبال اشغالگری رژیم صهیونیستی،  حضور رهبران جهان در پاریس در ژانویه ۲۰۱۵ برای ابراز همدردی با کشته شدگان ترور شارلی ابدو را یادآور شده و به استانداردهای دوگانه غرب در خصوص حقوق بشر اشاره کردند.

در شهر فرانکفورت آلمان نیز برخی از هواداران فلسطین علی رغم ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمعی برای بزرگداشت «یوم النکبه» تجمع کوچکی تشکیل داده و پرچم فلسطین را برافراشتند. دادگاه اداری آلمان روز جمعه دستور به لغو پنج مراسم یادبود یوم النکبه داده و مدعی شده بود که این تجمعات ضد یهودی بوده و موجب بروز خشونت می‌شود که البته با واکنش و انتقاد شدید جنبش حماس مواجه شد. (جزئیات بیشتر)

 

اما در وین پایتخت اتریش، صدها نفر تجمع کرده و با در دست داشتن پرچم فلسطین، تصاویر «شیرین ابو عاقله» و «نزار بنات» (فعال سیاسی فلسطینی که در ۲۴ جولای ۲۰۲۱ به دست مأموران تشکیلات خودگردان به شهادت رسید.) را بالای سر برده و به سیاست ترور و اشغالگری رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

 

در شهر سیدنی در استرالیا نیز گروههای حامی فلسطین توانستند تجمع گسترده‌ای را برپا کنند، به طوریکه این تظاهرات فضای شهر را تحت تأثیر خود قرار داد. حاضرین نیز با دست داشتن پرچم‌ فلسطین و تصاویر «شیرین ابو عاقله»، به حمایت از مردم فلسطین پرداختند.

 

انتهای پیام/م


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا