بین الملل

تحرکات تروریستی آمریکایی‌ها در نوار مرزی سوریه و عراق

تحلیلگر عراقی هشدار داد؛

تحلیلگر امنیتی عراقی از تحرکات نظامیان آمریکایی در نوار مرزی این کشور با سوریه و جابه‌جایی عناصر داعش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «عدنان الکنانی» تحلیلگر امنیتی عراقی تاکید کرد که نوار مرزی میان عراق و سوریه همچنان از سوی نظامیان آمریکایی به ویژه در شرق فرات از سمت سوریه تا داخل مرزهای عراق، نظارت می‌شود به طوری که این نیروهای به احدی اجازه حضور و نظارت بر اقداماتشان در این منطقه حساس را نمی‌دهند.

وی افزود: نظامیان آمریکایی در حال جابه‌جایی عناصر داعش در این منطقه هستند و به همین دلیل اجازه حضور هیچ نیرویی را در آن نمی‌دهند.

الکنانی ادامه داد: نیروهای کرد دموکرات سوریه که از سوی آمریکا حمایت می‌شوند نیز در این منطقه حضور دارند. نظامیان آمریکایی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم کنترل اردوگاه الهول سوریه را که دربرگیرنده ۶۳ هزار تن از خانواده‌های داعشی بوده و تبدیل به محلی برای تدریس افکار داعشی شده، در دست دارد.

وی گفت: نظامیان آمریکایی هرازچندگاهی اقدام به انتقال عناصر داعش از سوریه به خاک عراق می‌کنند.

نیروهای آمریکایی در نوار مرزی عراق و سوریه برای حمایت از برخی گروه‌ها در شرق منطقه فرات و کنترل زندان‌های آن منطقه حضور دارند و حضور این نیروها و همچنین اردوگاه الهول که تروریست‌های داعش را در خود جای داده است، خطری برای عراق محسوب می‌شود. این مسئله، هشدارها درباره خطر تروریسم و تلاش تروریست‌ها برای نفوذ به عراق، به ویژه در مناطق الجزیره، دیاله، صحرای الانبار و نینوا را افزایش داده است.

«احمد رحیم» یکی از اعضای کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق نیز پیشتر اعلام کرده بود: گروهک‌های تروریستی در برخی نقاط در دیاله به ویژه بلندی‌های حمرین و حومه شهرها پناه گرفته‌اند و از آن برای هدف قرار دادن نیروهای امنیتی استفاده می‌کنند.

«شعلان الکریم» نماینده پارلمان عراق نیز اظهار داشت: نیروهای آمریکایی به حمایت از گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهند و این واقعیت، در استان صلاح الدین و هنگامی که این نیروها از طریق بالگردهای خود از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کردند، مشهود بود. علاوه بر آن، نظامیان آمریکایی با لباس غیرنظامی و با همراهی تروریست‌ها جولان می‌دادند و برای آزادسازی تروریست‌ها اعمال فشار می‌کردند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا