بین الملل

تحرکات در پارلمان عراق برای اخراج سفیر آمریکا

تحرکاتی در پارلمان عراق به منظور فرا خواندن وزیر خارجه این کشور به پارلمان برای توضیح درباره اقدامات مداخله جویانه و خارج از عرف دیپلماتیک سفیر آمریکا در بغداد جریان دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، پارلمان عراق در نظر دارد برای بررسی موضوع دخالت سفیر آمریکا در امور داخلی این کشور، وزیر امور خارجه عراق را برای ارائه توضیحات فرا بخواند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، درخواست فرا خواندن فواد حسین وزیر امور خارجه عراق به پارلمان این کشور برای ارائه توضیحات درباره اقدامات مداخله جویانه «آلینا رومانوفسکی» سفیر آمریکا در بغداد، طی نامه‌ای که دفتر «حسن سالم» رئیس فراکسیون پارلمانی صادقون خطاب به ریاست پارلمان صادر کرده، مطرح شده است.

سایر اسناد ضمیمه این نامه که به دست پایگاه خبری شفق نیوز رسیده است، نشان می‌دهد که ۵۲ نماینده درخواست میزبانی از وزیر امور خارجه در مجلس برای بررسی این پرونده را امضا کرده‌اند.

تحرکات در پارلمان <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b9%d8%b1%d8%a7%d9%82'>عراق</a> ضد اقدامات مداخله جویانه سفیر آمریکا

گفتنی است که رومانوفسکی مدتی است که جلسات سیاسی و غیر سیاسی را با سازمان‌های دولتی برگزار و در سمینارها، کارگاه‌ها و رویدادهای دیگر شرکت می‌کند و این رویکرد او اخیراً موجی از خشم و نارضایتی چندین طرف در چارچوب هماهنگی شیعیان را برانگیخته است و آنها این رویکرد را مداخله آشکار در امور داخلی عراق می‌دانند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا