بین الملل

تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنعت پتروشیمی ایران/ تهدید مشاور امنیت کاخ سفید به تشدید فشارهای اقتصادی علیه تهران/ تأکید دبیرکل ناتو بر لزوم ارائه کمک‌های تسلیحاتی جدید به اوکراین

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنعت پتروشیمی ایران، تهدید مشاور امنیت کاخ سفید به تشدید فشارهای اقتصادی علیه تهران وتأکید دبیرکل ناتو بر لزوم ارائه کمک‌های تسلیحاتی جدید به اوکراین از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.


به گزارش ایلنا، وزیر خارجه آمریکا با دفاع از تحریم‌های جدید این کشور علیه ایران، گفت که در صورت عدم دستیابی به توافق در وین، واشنگتن به تحریم‌ها علیه تهران ادامه خواهد داد.

– دبیرکل ناتو با اعلام این‌که حمله روسیه به اوکراین بازی را تغییر می‌دهد، اعلام کرد که متحدان کی‌یف سلاح‌های سنگین و سیستم‌های دوربرد بیشتری برای این کشور ارسال می‌کنند.

– سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به بدعهدی‌ها و زیاده‌خواهی‌های کشورش، مدعی شد که چنانچه ایران از خواسته‌های فرابرجامی خود عقب‌نشینی کند، امکان بازگشت دوجانبه به برجام وجود دارد.

– هیات جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی« علی‌اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در هجدهمین نشست روند آستانه با هیات جمهوری ترکیه ملاقات و آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه را مورد بررسی و رایزنی قرار داد.

– نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه به عنوان ضامنین چارچوب آستانه در پایان هجدهمین نشست آستانه در «نور سلطان» قزاقستان بیانیه‌ای را منتشر کردند.

– مشاور امنیت ملی کاخ سفید با تکرار برخی ادعاهای ضدایرانی، این کشور را به تشدید تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی تهدید کرد.

– دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (اوفک) دو فرد و ۹ شرکت را به اتهام تلاش برای دور زدن تحریم‌ها علیه ایران، تحریم کرد.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا