بین الملل

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۱۴ فرد و ۳ نهاد ایرانی/ ادعای زلنسکی در خصوص استفاده روسیه از ۴۰۰ پهپاد ایرانی/ پذیرش مسئولیت حمله تروریستی شیراز توسط داعش

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛


به گزارش ایلنا،  وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که به ترکیه سفر کرده است، امروز -پنجشنبه- با رئیس‌جمهوری این کشور دیدار می‌کند.

– معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه فضاسازی‌ها غرب در خصوص ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، بار دیگر آن را نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت دانست.

– رئیس‌ رژیم صهیونیستی و رئیس‌جمهوری آمریکا طی دیداری در کاخ سفید درباره برنامه هسته‌ای ایران و برخی ادعاهای اثبات‌نشده در خصوص ارسال پهپادهای این کشور به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین رایزنی کردند.

– نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل بامداد امروز -پنجشنبه- در نشست شورای امنیت، برخی ادعاهای اثبات‌نشده در خصوص ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای حمله به اوکراین را تکرار کرد.

– پدافند هوایی ارتش سوریه بامداد امروز-پنجشنبه- با اهداف متخاصم در آسمان دمشق مقابله کرد.

– گروه تروریستی داعش، مسئولیت حمله تروریستی روز چهارشنبه به حرم شاهچراغ (ع) در شیراز را برعهده گرفت

– سخنگوی سازمان ملل متحد حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) را محکوم کرد.

– «سید عمار حکیم» در پیامی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی شاهچراغ این حادثه را تسلیت گفت.

– معاون سیاسی وزیر امور خارجه در دیدار همتای قطری بر گسترش همکاری‌های دوجانبه بین ایران و قطر تأکید کرد و تحکیم روابط دو کشور را از سیاست‌های دولت سیزدهم خواند.

– رئیس‌جمهوری اوکراین در ادامه فضاسازی‌ها علیه تهران، مدعی شد که روسیه از حدود ۴۰۰ پهپاد ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده کرده است.

– دولت آمریکا در ادامه مواضع مداخله‌جویانه خود در ارتباط با ناآرامی‌های اخیر، ۱۴ مقام و سه نهاد ایرانی را تحریم کرد.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا