بین الملل

تدارک ائتلاف شیعیان عراق برای تظاهرات در منطقه سبز/چارچوب هماهنگی گفتگو با جریان صدر را رد کرد

پس از تحولات سه شنبه عراق و تحصن حامیان جریان صدر مقابل ساختمان شورای عالی قضایی، چارچوب هماهنگی شیعیان عراق مخالفت خود را با گفت وگو با جریان صدر اعلام کرد و از شهروندانن عراقی خواست برای “گام بعدی” این چارچوب آماده باشند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در بیانیه‌ای تاکید کرد: تعدی خطرناک علیه دستگاه قضایی و تهدید به حذف فیزیکی رئیس این نهاد را محکوم و از همه احزاب سیاسی ملی و نهادهای اجتماعی می‌خواهیم که این تعدی را محکوم کنند.
در این بیانیه آمده است: چارچوب هماهنگی دریافت هرگونه پیام از جانب جریان صدر یا هرگونه دعوت به گفت‌وگوی مستقیم را جز پس از اعلام صرف نظر کردن این جریان از اشغال نهادهای دولتی نمی‌پذیرد. 
چارچوب هماهنگی در ادامه دولت عراق را مسئول حفاظت از نهادهای دولت و به ویژه دستگاه قضایی دانست.
این چارچوب همچنین از ملت عراق خواست که برای گام بعدی آماده باشند.
چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در ادامه از جامعه بین المللی نیز خواست که موضعش را در مقابل این تعدی خطرناک به نهادهای قانونی و در رأس آنها دستگاه قضایی و پارلمان عراق مشخص کند.
در همین حال، یکی از رهبران چارچوب هماهنگی نیز به شفق نیوز گفت که این چارچوب برای برگزاری تظاهراتی علیه تحصن صدری‌ها و درخواست ازسرگیری جلسات پارلمان آماده می‌شود.
وی گفت: محل تظاهرات در نزدیکی منطقه سبز است و موعد دقیق آن مشخص نیست اما طی چند روز آتی خواهد بود.
صبح سه‌شنبه صدها نفر از حامیان جریان صدر با برپایی چادرهای تحصن در مقابل ساختمان شورای عالی قضایی عراق در بغداد، تجمع کردند.
تصمیم حامیان جریان صدر برای تحصن در مقابل ساختمان شورای عالی قضایی عراق پس از آن اتخاذ شد که این شورای یکشنبه هفته گذشته (۲۳ مرداد) در پاسخ به درخواست رهبر جریان صدر برای انحلال پارلمان این کشور، اعلام کرد که این اقدام خارج از چارچوب اختیارات شورای عالی قضایی است.
به دنبال این تحرکات حامیان صدر، شورای عالی قضایی و دادگاه فدرال عراق نیز با برگزاری جلسه‌ای اعلام کردند که فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند که در نهایت با عقب‌نشینی حامیان جریان صدر از مقابل ساختمان شورای عالی قضایی طی شامگاه سه شنبه به درخواست مقتدص صدر، دستگاه قضایی نیز اعلام کرد که فعالیتش را از امروز ازسر می‌گیرد.
انتهای پیام

منبع خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا