بین الملل

تداوم حملات ددمنشانه صهیونیستها به غزه/ ۱۰شهید و ۵۵ زخمی

تحولات لحظه به لحظه حمله رژیم صهیونیستی به غزه؛

رژیم صهیونیستی عصر امروز جمعه، حمله ددمنشانه ای را به غزه آغاز کرده است که تاکنون شماری از فلسطینی ها از جمله یک کودک ۵ ساله فلسطینی بر اثر این حملات شهید و ده ها نفر دیگر زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، ارتش رژیم صهیونسیتی عصر امروز جمعه دست به حملات وحشیانه به نوار غزه زد که بر اثر آن شماری از فلسطینی‌ها از جمله کودکان فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تاکنون در این حملات ۱۰ فلسطینی شهید و ۵۵ نفر دیگر زخمی شده اند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول نظامی این رژیم  مدعی شد: عملیات نظامی علیه غزه یک عملیات یک یا دو ساعته نیست و ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد. ما هنوز حرف آخر را نزدیم و کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیم.

بیانیه اتاق مشترک گروههای مقاومت فلسطین

اتاق مشترک گروههای مقاومت فلسطین با صدور بیانیه‌ای به حمله امروز رژیم صهیونیستی به غزه واکنش نشان دادند.

در این بیانیه آمده است: دشمن بزدل یورشی علیه فلسطین کل فلسطین از صحن مسجدالاقصی تا جنین گرفته، آغاز کرده است و امروز فرمانده برجسته و برخی از رزمندگان و غیرنظامیان را در جریان حمله به ملت ما به شهادت رساند.

اتاق عملیات مشترک گروههای مقاومت فلسطین در بیانیه خود تاکید کرد: ما دشمن صهیونیست را مسئول کامل این حمله می‌دانیم. دشمن در برآوردهای خود مرتکب اشتباه شده است. ما تاکید می‌کنیم که این حمله بدون پاسخ نخواهد ماند و واکنش مقاومت حتمی است.

در این بیانیه آمده است: واکنش را فرماندهان مقاومت مشخص می‌کنند.

اتاق عملیات مشترک نیروهای مقاومت فلسطین با اشاره به رایزنی‌های جاری میان فرماندهان برای اقدامات پیش رو، اعلام کرد: به دشمن اجازه تعدی به ملتمان را نخواهیم داد و دشمن نخواهد توانست که پایداری و مقاومت ملت ما در هم بشکند. پیروزی از آن مقاومت است.

به گزارش شهاب نیوز، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که تا این لحظه در حمله دشمن صهیونیستی به نوار غزه ۹ نفر شهید و ۴۴ نفر هم مجروح شدند. در بین این شهدا یک کودک پنج ساله فلسطینی نیز دیده می‌شود.

حمله مجدد جنگنده‌های اسرائیلی به جنوب غزه

منابع محلی اعلام کردند که جنگنده‌های اسرائیلی دقایقی پیش اهدافی را در جنوب غزه مورد حمله قرار دادند.

صهیونیست‌ها درهای پناهگاه‌ها را باز کردند

در پی تهدید مقاومت برای پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی، تمامی پناهگاه‌ها در شهرهای جنوب فلسطین اشغالی بازگشایی شد. سامانه‌های گنبد آهنین هم در تل‌آویو و قدس اشغالی به حالت آماده‌باش در آمده است.

دست به دامان شدن تل آویو به میانجی گران

آکسیوس نوشت: از طریق تعدادی میانجی به حماس پیام فرستاده تا از تشدید بیشتر در غزه جلوگیری کند

شمار شهدای حمله به غزه به ۹ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که تا این لحظه ۹ نفر بر اثر حملات به شهادت رسیده‌اند.

شمار شهدا به این شرح است:

تیسیر محمود الجعبری ۵۰ ساله

عماد عبدالرحیم شلح ۵۰ ساله

یوسف سلمان قدوم ۲۴ ساله

سلامه محارب عابد ۴۱ ساله

دنیانا عدنان عطیه العمور ۲۲ ساله

محمد احمد عبدالفتاح المدهون ۲۶ ساله

فضل مصطفی زعرب ۳۰ ساله

محمد حسن البیوک ۳۵ ساله

استقرار گنبد آهنین از سوی صهیونیستها از بیم حملات موشکی مقاومت

شهادت دو فرمانده گروهان‌های قدس در غزه

منابع فلسطینی اعلام کردند که تا این لحظه در حمله جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی دو فرمانده گروهان‌های قدس به نام تیسیر الجعبری و عبدالله قدوم به شهادت رسیدند.

استقرار گنبد آهنین از سوی صهیونیستها از بیم حملات موشکی مقاومت

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز مدعی شده که در حمله این رژیم به نوار غزه ۱۵ نفر از فعالان و رهبران جهاد اسلامی از جمله تیسیر الجعبری ترور شدند.

استقرار سامانه گنبد آهنین از بیم حملات مقاومت

منابع صهیونیستی از استقرار گسترده سیستم گنبد آهنین در مناطق مختلف اراضی اشغالی از جمله قدس در راستای آمادگی برای حملات موشکی مقاومت فلسطین خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق مرکزی اراضی اشغالی سامانه گنبد آهنین مستقر کرده است.

ارتش این رژیم به صهیونیست‌های ساکن مناطق واقع در شعاع هشتاد کیلومتری غزه دستورات ویژه صادر کرده است.

المیادین گزارش داد که بسیاری از شهرک نشینان صهیونیست اطراف غزه از بیم حملات موشکی مقاومت در حال فرار از این مناطق هستند.

تغییر مسیر حرکت پروازهای فرودگاه تل آویو

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که مسیر پروازها از فرودگاه تل آویو به سمت شرق تغییر داده شده است.

صهیونیست‌ها همچنان در پناهگاه به سر می‌برند

مقامات صهیونیست همچنین به شهرک نشینان اطراف غزه توصیه کرده‌اند همچنان در پناهگاه‌ها باقی بمانند.

النخاله: مقاومت با تمام توان وارد عمل خواهد شد

زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به این حمله در گفتگو با المیادین تاکید کرد: امروز روزی پیروزی ماست و رژیم صهیونیستی باید منتظر نبردی جدی باشد. امروز روز آزمایش مقاومت فلسطین در برابر این تجاوز رژیم صهیونیستی است. ما به سوی جبهه‌های نبرد خواهیم رفت و خدا می‌خواهیم که به مجاهدان مقاومت توفیق داده و صهیونیست‌ها را مورد عذاب قرار دهد.

وی افزود: نیروهای مقاومت باید یکپارچه بایستند و جنبش جهاد اسلامی در این نبرد هیچ خط قرمزی ندارد، نه توقفی در کار خواهد بود و نه میانجیگری پذیرفته می‌شود. ما در برابر یک آزمایش واقعی قرار داریم و ملت فلسطین باید قدرت مواجهه و رویارویی خود را به اثبات برساند.

وی افزود: گردان‌های قدس با همه گروه‌های مقاومت به طور یکپارچه در برابر این تجاوز صف آرایی خواهد کرد.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: پیام من به همه مبارزان مقاومت در فلسطین این است که باید با یک قلب واحد در برابر رژیم صهیونیستی وارد نبرد شویم. دشمن باید بداند که خودش جنگ را آغاز کرده و باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.

وی افزود: ما هرگز در این نبرد خط قرمزی نداریم و هم اکنون در برابر مردم فلسطین تاکید می‌کنم که تل آویو زیر ضربات موشکی مقاومت قرار خواهد.

زیاد النخاله تاکید کرد: به همه اعضای گردان‌های قدس و دیگر مبارزان مقاومت می گویم که ما هرگز عقب نشینی نکرده و تریدی به دل راه نخواهیم داد، این یک دستور میدانی و عملیاتی است که براساس طرح از پیش برنامه ریزی شده عمل کنیم.

صهیونیست‌ها به پناهگاه رفتند

منابع صهیونیستی گزارش دادند که در پی حملات امروز علیه غزه، پناهگاه‌ها در شهر عسقلان (اطراف غزه) به روی شهرک نشینان بازگشایی شده است.

حماس: اشغالگران باید تاوان بدهند

فوزی برهوم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در ارتباط با تجاوز امروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه، گفت: رژیم صهیونیستی آغاز گر این درگیری بوده و یک جنایت جدید را مرتکب شده است، پس باید بهای آن را پرداخته و مسئولیت کامل اقدامات خود را متحمل شود.

وی افزود: مقاومت با همه شاخه‌های نظامی و گروه‌های یکپارچه‌اش در این نبرد حضور خواهد داشت و پاسخ خود را با تمام قدرت خواهد داد، ما نمی‌توانیم ادامه شرایط را با وضعیت کنونی قبول کنیم.

واکنش جبهه خلق فلسطین به تجاوزات رژیم صهیونیستی

جبهه خلق فلسطین اعلام کرد: ما دشمن را مسئول کامل حمله به غزه نیز پیامدهای جنایت ترور تیسیر الجعبری از فرماندهان ارشد گردان‌های قدس می‌دانیم.

شهادت فرمانده منطقه شمالی گردان‌های قدس

در تحولی دیگر، یک منبع در جنبش جهاد اسلامی به الجزیره گفت: در حمله هوایی امروز ارتش رژیم صهیونیستی به غزه، «تیسیر الجعبری» فرمانده منطقه شمالی گردان‌های قدس به شهادت رسیده است.

موضع گیری رهبر جهاد اسلامی تا دقایقی دیگر

شبکه المیادین نیز گزارش داد که زیاد النخاله رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین تا دقایقی دیگر درباره این حمله موضع گیری خواهد کرد و این سخنان به طور مستقیم از المیادین پخش خواهد شد.

حمله <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b1%da%98%db%8c%d9%85-%d8%b5%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%db%8c'>رژیم صهیونیستی</a> به <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%ba%d8%b2%d9%87'>غزه</a>/ شهادت یک فلسطینی

منابع بیمارستانی فلسطین از انتقال مجروحان این حملات به بیمارستان خبر دادند.

حمله <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b1%da%98%db%8c%d9%85-%d8%b5%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%db%8c'>رژیم صهیونیستی</a> به <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%ba%d8%b2%d9%87'>غزه</a>/ شهادت یک فلسطینی

شبکه رسمی تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در خبری فوری اعلام کرد که در حمله هوایی امروز به غزه یکی از رهبران ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در غزه ترور شده است.

واکنش جهاد اسلامی فلسطین

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: رژیم صهیونیستی جنگی را علیه ملت فلسطین آغاز کرده و بر ما واجب از مردم و خودمان دفاع کنیم.

این جنبش فلسطینی تاکید کرد: ما به رژیم صهیونیستی اجاز نمی‌دهیم که سیاست‌های هدفمند خود را در راستای از بین برد مقاومت و پایداری (ملت فلسطین) اجرایی کند.

حمله صهیونیست‌ها به غزه

منابع فلسطینی لحظاتی پیش از حمله جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به غزه خبر دادند.

حمله <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b1%da%98%db%8c%d9%85-%d8%b5%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%db%8c'>رژیم صهیونیستی</a> به <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%ba%d8%b2%d9%87'>غزه</a>/ شهادت یک فلسطینی

این منابع تصاویری از این حملات نیز منتشر کرده‌اند.

جنگنده های <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b4-%d8%b1%da%98%db%8c%d9%85-%d8%b5%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%db%8c'>ارتش <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%b1%da%98%db%8c%d9%85-%d8%b5%d9%87%db%8c%d9%88%d9%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%db%8c'>رژیم صهیونیستی</a></a> <a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%ba%d8%b2%d9%87'>غزه</a> را هدف قرار دادند+ تصاویر

به گزارش الجزیره، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره این حمله گفت: ارتش اسرائیل حملاتی را علیه نوارغزه انجام داده و شرایط فوق العاده را در جبهه داخلی برقرار کرده است.

بنابر ادعای منابع صهیونیستی ارتش رژیم صهیونیستی در این حمله مواضع متعلق به جنبش جهاد اسلامی را هدف قرار داده است.

المیادین در این باره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی اطراف برج فلسطین در مرکز غزه و چند برج دیده بانی مقاومت را هدف قرار داده است.

وبگاه قدس الاخباریه نیز گزارش داد که بر خلاف ادعای رژیم صهیونیستی در زمینه هدف قرار دادن مواضع مرتبط با جهاد اسلامی، در این حمله یک آپارتمان مسکونی در مرکز غزه هدف قرار گرفته و چندین غیر نظامی نیز زخمی شده‌اند.

خبرنگار قدس الاخباریه همچنین از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه الشجاعیه غزه و زخمی شدن چند فلسطینی خبر داد.

حال برخی از مجروحان وخیم گزارش شده است.

درخواست تل آویو از صهیونیست‌ها برای ماندن در منازل

در همین ارتباط ارتش رژیم صهیونیستی نیز از شهرک نشینان اطراف غزه خواست در پناهگاه‌ها باقی بمانند.

ارتش این رژیم اعلام کرد که عملیات جدیدی را در غزه آغاز کرده است.

در حال تکمیل..

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا