بین الملل

تداوم فعالیت شبه‌نظامیان اوکراین در بلگورود نگران‌کننده است

کرملین:

سخنگوی کاخ کرملین حمله بامداد امروز شبه‌نظامیان حامی اوکراین به منطقه بلگورود در خاک روسیه را «بسیار نگران‌کننده» خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید که حمله اخیر شبه‌نظامیان حامیان اوکراین به منطقه بلگورود روسیه، بسیار نگران‌کننده است.

منابع خبری بامداد امروز اعلام کردند که نیروهای اوکراینی حملات پهپادهای را علیه ساختمان‌های سرویس امنیتی روسیه (FSB) و وزارت کشور در بلگورود انجام داده‌اند. گفته می‌شود که ارتش اوکراین به گروهی ضد پوتین موسوم به «ارتش آزادی‌بخش روسیه» کمک می‌کند. شبه‌نظامیان این گروه لژیون همچنین مدعی شدند که یک روستای مرزی روسیه در منطقه بلگورود را تصرف کرده‌اند.

پسکوف دراین‌باره گفت: اتفاقی که دیروز رخ داد، عمیقاً نگران‌کننده بود و یک بار دیگر تایید کرد که شبه‌نظامیان اوکراین همچنان به فعالیت‌های خود علیه کشور ما ادامه می‌دهند.

وی افزود: این موضوع نیازمند تلاش بیشتر از جانب ماست و این تلاش‌ها و البته عملیات نظامی تا حصول اطمینان از عدم وقوع دوباره این اتفاقات، همچنان ادامه دارد.

فرماندار منطقه بلگورود این حملات را تایید کرده اما اوکراین ارتباط با شبه‌نظامیان ارتش آزادی‌بخش روسیه را رد و اعلام کرده که آنها مستقل عمل می‌کنند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پس از این حمله صبح امروز (سه‌شنبه) از مقر نیروهای این کشور در خط مقدم جبهه در منطقه دونتسک بازدید کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا