بین الملل

تداوم نقض آتش بس توسط ائتلاف سعودی جنایت عمدی علیه مردم یمن است

جنبش انصارالله یمن:

یک عضو شورای عالی سیاس یمن تداوم نقض آتش بس در این کشور از سوی ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش را جنایت عمدی علیه ملت یمن برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جنبش انصارالله یمن تداوم نقض آتش بس در این کشور از سوی ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران آن را جنایت عمدی علیه ملت یمن برشمرد.

بر اساس این گزارش، «محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاس یمن در صفحه توئیتر خود به تداوم نقض آتش بس در یمن از سوی ائتلاف متجاوز سعودی واکنش نشان داد.

محمدعلی الحوثی در پیامی توئیتری نوشت: تداوم محاصره و مخالفت با اجرای مفاد آتش بس که سند رسمی تحت نظارت سازمان ملل متحد و شورای امنیت بشمار می رود جنایت عمدی علیه ملت یمن را نشان می دهد.

وی همچنین افزود که ائتلاف سعودی سعی دارد از طریق گرسنه نگه داشتن ملت یمن به عنوان سلاحی علیه آنها استفاده کند.

آتش بس انسان دوستانه در یمن از دوم آوریل ۲۰۲۲ با نظارت سازمان ملل در یمن برقرار، و سپس تمدید شده است، البته از آغاز این آتش بس طرف سعودی هرگز به اجرای بندهای آن از جمله توقف حملات زمینی، هوایی و دریایی به یمن، صدور مجوز پرواز هوایی به صنعا و پهلوگرفتن کشتی‌ها در بندر الحدیده پایبند نبوده است.

«جلال الرویشان» معاون نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در امور دفاعی و امنیتی هم پیش از این تاکید کرده بود که اگر تجاوزات عربستان سعودی به اراضی یمن و عدم پایبندی آنها به آتش بس ادامه یابد، چیزی برای از دست دادن نداریم و مردم ما آتش بس ناقص و نقض شده را نمی‌پذیرند.

وی در ادامه افزود: اگر آتش بس بدون بازگشایی بنادر و فرودگاه‌ها و پرداخت حقوق کارکنان دولتی در یمن ادامه یابد، این آتش بس در واقع بی اساس است. همه باید بدانند که ملت یمن و نیروهای مسلح این کشور بر احقاق حق خود تاکید دارند و هرگز به آتش بس دل نبسته اند، آنها همچنین به خوبی می‌دانند که تجاوزکاران هرگز صداقت ندارند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا