بین الملل

ترامپ درصورت پیروزی احتمالا توافق امنیتی با اوکراین را لغو می‌کند

واشنگتن‌پست گزارش داد؛

نشریه واشنگتن‌پست گزارش داد که در صورت پیروزی رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتخابات آتی این کشور، احتمالا توافق امنیتی واشنگتن با کی‌یف را لغو می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه واشنگتن‌پست به نقل از چند مقام آگاه دولت آمریکا اعلام کرد که اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری چند ماه آینده پیروز شود،، ممکن است توافقنامه امنیتی دوجانبه بین آمریکا و اوکراین لغو کند.

دیروز پنج‌شنبه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در حاشیه اجلاس سران گروه ۷ در ایتالیا توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله را بین دو کشور امضا کردند؛ به نوشته واشنگتن‌پست این توافق با هدف «تقویت دفاع از اوکراین» است. طرفین بر این باورند که «این توافق نشان دهنده پلی برای عضویت احتمالی اوکراین در بلوک ناتو است.»

به گفته این مقامات دولتی آمریکا «ترامپ یا هر رئیس‌جمهوری دیگر در آینده ممکن است از یک توافق الزام‌آور قانونی خارج شود.

واشنگتن‌پست در ادامه می‌نویسد که «باید تأکید کرد که این توافق تنها بین دولت‌های فعلی آمریکا و اوکراین منعقد شده است و بنابراین با توجه به اینکه ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی از بایدن جلو است، آینده این توافق همچنان نامشخص است.»

واشنگتن‌پست با اشاره به اینکه «توافق بایدن و زلنسکی در کنگره آمریکا تصویب نخواهد شد.» افزود: افزون بر سند امضا شده هیچ تضمینی برای الحاق اوکراین به ناتو ارائه نمی‌دهد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا