بین الملل

ترامپ: کوکائین یافت شده در کاخ سفید مال بایدن‌هاست


رئیس‌جمهور سابق آمریکا در واکنش به کشف کوکائین در کاخ سفید، جو بایدن و پسرش هانتر را به مصرف این ماده مخدر متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا به کشف کوکائین در کاخ سفید واکنش نشان داد و احتمال داد متعلق به بایدن‌ها باشد. 

یکشنبه (۱۱ تیر) ماموران سرویس مخفی آمریکا یک بسته کوچک زیپ‌دار حاوی پور سفید را در بال غربی کاخ سفید کشف کردند که تخلیه کاخ را در پی داشت. در پی آن، یک مقام سرویس مخفی در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان تایید کرد ماده کشف شده، کوکائین بوده است. 

«کارین ژان-پیِر» سخنگوی کاخ سفید در اظهارنظر درباره کشف کوکائین، گفته بود دولت بایدن اطمینان دارد این موضوع در تحقیقات روشن خواهد شد و افزود این مواد در منطقه‌ای شلوغ که بازدیدکننده زیادی دارد، پیدا شده است. 

با این حال، دونالد ترامپ روایت دیگری از این ماجرا ارائه کرد و چهارشنبه در شبکه اجتماعی Truth خود نوشت: آیا کسی باور می‌کند که کوکائین یافت شده در بال غربی کاخ سفید بسیار نزدیک به دفتر بیضی (دفتر رئیس‌جمهور) برای استفاده کسی غیر از هانتر و جو بایدن است. 

ترامپ همچنین پیش‌بینی کرد «رسانه‌های اخبار جعلی بزودی شروع به گفتن این موضوع می‌کنند که مقدار کشف شده بسیار کم است؛ و در واقع کوکائین نبوده است. بلکه داروی تایید شده مثل آسپرین بوده و داستان محو خواهد شد». 

چهارشنبه یک منبع آشنا به تحقیقات جاری در این خصوص به «پولیتیکو »گفت احتمال یافتن مقصر کم است. او همچنین گفت حتی اگر دوربین‌های مدار بسته وجود داشت، شناسایی صاحب کوکائین دشوار بود.

در سال‌های گذشته گزارش‌هایی از فساد اخلاقی هانتر بایدن پسر رئیس‌جمهور آمریکا و اعتیاد او به مواد مخدر منتشر شده است. حدود نه سال پیش، زمانی که جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا بود رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند پسر او، هانتر به دلیل اعتیاد به کوکائین از نیروی دریایی آمریکا اخراج شده است. 

جو بایدن در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۰ به اعتیاد پسرش اعتراف کرد و در جواب دونالد ترامپ که می‌خواست او را در این موضوع به چالش بکشد، گفت: «پسر من، مثل خیلی از آدم‌های دیگر- یعنی مثل خیلی‌های دیگری که شما می‌شناسید- با مشکل مواد مخدر روبرو بود. او به آن مشکل غلبه کرده و خودش را اصلاح کرده است. روی آن کار کرده و من به او افتخار می‌کنم».

هانتر بایدن خودش هم در کتاب خاطراتش به موضوع اعتیادش به مواد مخدر اعتراف کرده است. او در این کتاب که سال ۲۰۲۱ چاپ شد، نوشت زمان‌هایی بوده که هر ۱۵ دقیقه کراک کوکائین مصرف می‌کرده است.

با آنکه هانتر مدعی شده مواد مخدر را ترک کرده هر از چند گاهی عکس‌هایی از لپ‌تاپ جنجالی او که محتوای آن در سال ۲۰۱۸ به بیرون درز پیدا کرد، منتشر می‌شود. اخیراً رسانه‌ها گزارش دادند عکسی از این لپ‌تاپ به بیرون درز پیدا کرده که او را در حال رانندگی با سرعت ۱۷۲ مایل در ساعت و همزمان استعمال کراک نشان می‌دهد. 

«آری فلیشر» سخنگوی اسبق کاخ سفید در دوران ریاست‌جمهوری «جورج دابلیو بوش» در توییتر با لحنی کنایه‌آمیز ماجرای پیدا شدن کوکائین در کاخ سفید را به اعتیاد هانتر بایدن ربط داد.  او در توییتی نوشت: «کوکائین در کاخ سفید پیدا شده ولی مسئولان نمی‌گویند کجا پیدا شده است. اگر این ماده در ساختمان سابق اداره اجرایی پیدا شده باشد کار کارکنان است. اگر داخل عمارت باشد کار هانتر است».

پایان پیام/ 


آگهی
دکمه بازگشت به بالا